جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه با تاکید بر لزوم تقویت روحیه علم جویی در کشور گفت: خرید و فروش پایان نامه‌های دانشگاهی اهانت به مقام علم در کشور و دردآور است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در آئین گرامیداشت هفته پژوهش در موسسه آموزش عالی انرژی ساوه اظهار کرد: در تفکر اسلامی   تکریم علم در همه شاخه   ‌   ها به منظور برطرف کردن نیازهای بشر ضرورت دارد و نتیجه آن نجات جامعه از عقب ماندگی و توسعه نیافتگی است.

وی بیان کرد: نتیجه فاصله گرفتن علم از اخلاق فروپاشی بنیان جوامع است و عقب ماندگی ثمره  آن است که امکان برقراری عدالت هم در این صورت وجود نخواهد داشت.

امام جمعه ساوه با تاکید بر وحدت بین حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: ثمره وحدت بین حوزه و دانشگاه پیوند علم و دین است نه جایگزینی یکی برای دیگری. از این رو اتحاد بین علم و دین نیاز امروز جوامع است و برای کشور ما نیز یک سرمایه بزرگ محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: تکنولوژی و فناوری یک قدرت است و اگر کشوری به دنبال قدرت و اقتدار است باید دنبال علم برود  و  علمی که موجب قدرت و سلطه می   ‌ شود، زمینه ساز عزت و استقلال خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه به هفته پژوهش اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید روحیه علم جویی و پژوهش در جامعه دانشگاهی تقویت شود، تصریح کرد: تقویت فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی موجب خلق ثروت از طریق تجاری سازی علوم خواهد شد و زمینه ساز توسعه اقتصادی و صنعتی است.

وی بر تقویت امور تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاهها تاکید کرد و گفت: ترویج مدرک گرایی و افتضاحی که امروز از طریق مدرک گرایی به وجود آمده است به توسعه علمی کشور آسیب می‌زند.

وی خرید و فروش پایان نامه‌های دانشگاهی را اهانت به کشور دانست و افزود: اگر کار تحقیقات در دانشگاه‌ها رونق یابد دانشجو خود را ملزم به انجام کار تحقیقاتی کرده و آسیب‌هایی که به توسعه علمی وارد می‌شود از بین خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، عضو هیات علمی سازمان انرژی اتمی و رئیس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه نیز گفت: پرورش نسل جدید باید با پژوهش محوری توام باشد.

احمد قریب افزود: برای توسعه علمی کشور باید نسل جدید را تفکر محور پرورش داد و این موضوع در سالهای اخیر در جوامع دانشگاهی مغفول مانده است.

وی از پژوهش محوری به عنوان شاخصه ارتقای فعالیت های کیفی جوامع دانشگاهی یاد کرد و افزود: در موسسه آموزش عالی انرژی ساوه به عنوان تنها دانشگاه تخصصی ایران در حوزه انرژی در حوزه مهندسی و علوم انرژی تلاش شده است که در حوزه تحقیقاتی و پژوهشی پویاتر از گذشته عمل کنیم و معتقدیم که امروز نمی توان با تفکر و امکانات دیروزی دانشگاه را مدیریت کرد بلکه برای کیفی سازی فعالیت های آموزشی و پژوهشی به نوگرایی و تفکر امروزی نیاز است.

قریب در ادامه با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه علوم انرژی کشور، اظهار کرد: در شرایط کنونی نیاز به دگرگونی در حوزه برخورداری از انرژی هستیم چرا که  انرژی فسیلی نمی‌تواند حوابگوی نیاز کشور باشد و به لحاظ مسایل اجتماعی و صنعتی نیاز جامعه فراتر رفته و باید منابع و مصارف را در نظر گرفت و مطابق با نیاز کشور کار پژوهشی انجام داد.

وی با تاکید بر عزم ملی به منظور تدوین برنامه جامع انرژی کشور اظهار کرد: در این میان استفاده از منابع خدادادی ضرورت دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group