پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

رئیس دانشگاه پیام نور ساوه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه سمبلی برای تعالی کشور بویژه در عرصه علمی و پژوهشی و نهضتی فرهنگی برای توسعه پایدار است.

مرتضی فغانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به فرا رسیدن 27 آذرماه سالروز شهادت شهید مفتح که به ابتکار امام راحل به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، اظهار کرد: روز وحدت حوزه و دانشگاه از دستاوردهای ناب و ثمره تشکیل انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به الزامات ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: هدف بشر سیر الی الله و خدایی شدن است. با این هدف پیشرفت بشری معنادار می شود و برای نیل به این امر لازم است که انگیزه درونی قوی و ابزار بیرونی مناسب فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه اخلاقیات، شناخت زوایای روانشناختی بشر و .... بستر مناسب را در خصوص انگیزه درونی فراهم می سازد، بیان کرد: تکنولوژی و ابزار تخصصی مورد نیاز مرحله بعدی پیشرفت است لذا برای یک تعالی کامل تشریک مساعی حوزه و دانشگاه ضروری است.

رئیس پیام نور ساوه در ادامه به بیان زیرساخت های لازم و عملی برای ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت: نیاز بشر در تمام ابعاد همواره عامل اصلی پیشرفت و رشد بوده است. لذا ابعاد مشترک برای شروع وحدت خوب است. اگر کار مشترکی ولو کوچک منجر به رفع یکی از نیازهای بشر و جامعه شود، خود بستر مناسب را برای انجام کارهای دیگر فراهم می ‌ کند که این زیرساخت هم در حوزه و هم در دانشگاه فراهم است.

فغانی به ثمرات و دستاوردهای وحدت بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه هدف اصلی، تعالی بشر است، گفت: در کشورهای غربی و لائیک صرفا پیشرفت ‌   های تکنولوژیک و صنعتی حاصل شده است و با همین ابزار مسائل اخلاقی را بعضا حل کرده ‌   اند. یعنی اگر جریمه نقدی نباشد دروغ رواج می یابد، مثل بستن کمربند ایمنی که در اثر اعمال جریمه رفته رفته به یک عادت و فرهنگ تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد سبک زندگی اسلامی، تعهد درونی برای خدمت به همنوع و  بسیاری از مسائلی که بدون وحدت عملیاتی شدن آنها مشکل خواهد شد را آسان می کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group