شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

در جلسه‌ای با حضور فرمانده سپاه ناحیه ساوه و مدیران رسانه و خبرنگاران، نحوه فعالیت کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی اجلاسیه شهدای کارگری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) و 6200 شهید استان مرکزی در دوران دفاع مقدس به میزبانی دفتر خبرگزاری ایسنا در جهاددانشگاهی این شهرستان تشریح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، فرمانده سپاه ناحیه ساوه در این نشست با تاکید بر اینکه رسانه ها و خبرنگاران بازوان توانمند اطلاع رسانی اجلاسیه شهدای کارگری و کنگره 6200 شهید استان مرکزی هستند، اظهار کرد: فعالیت رسانه‌ها در حوزه‌های فرهنگی و ارزشی به ویژه در نکوداشت شهدای عزیز سرشار از صداقت و تکلیف انقلابی است.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در انعکاس واقعیت‌ها و معضلات اجتماعی و بیان راهکار برای برون رفت از مشکلات اظهار کرد: رسانه‌ها علاوه بر اینکه به عنوان حلقه اتصال بین مردم و مسئولان نقش آفرینی می‌کنند در عمل به تکلیف انقلابی خود به تبیین و تشریح فرهنگ ایثار و شهادت و نیز جهاد در راه خدا می‌پردازند.

وی تصریح کرد: روحیه جهادی هر چقدر در بین مردم زنده تر و پویاتر باشد مشکلات در جامعه سپری خواهد شد و مردم در کوتاهترین زمان ممکن مطالبات خود را به نتیجه خواهند رساند چرا که فرهنگ پاسخگویی در جامعه تقویت می شود و مسئولان خود را ملزم به پیگیری امورات مردم در سریعترین زمان ممکن خواهند کرد.

سرهنگ رسولی در ادامه با تاکید بر معرفی روحیه جهادی شهدا در بین مردم و مسئولان به ویژه نسل جوان اظهار کرد: معرفی روحیه جهادی و تفکر بسیجی و انقلابی شهدا به نسل جوان و نوجوان علاوه بر تبیین ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلابی‌گری نسل جوان را در برابر جنگ و توطئه‌های دشمنان بیمه خواهد کرد.

وی به عملیات فرهنگی بزرگ دشمن در قالب جنگ نرم اشاره کرد و گفت: معرفی جایگاه شهید و مقام والای شهادت در چنین شرایطی از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر به شایستگی انجام شود برکات بسیاری را در بر خواهد داشت.

وی تحریف و فراموشی دفاع مقدس را عملیات فرهنگی دشمن علیه ملت ایران بیان کرد و گفت: شهدا باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند و امروز باید هر شهید دفاع مقدس به عنوان پرچم مبارزه با دشمن در دستان مردم قرار گیرد و در مقابل عملیات فرهنگی دشمن ایستادگی کنیم تا توطئه ها نقش بر آب شوند.

دبیر اجلاسیه شهدای کارگری کنگره 6200 شهید استان مرکزی در ادامه با تاکید بر هجمه دشمنان علیه نسل جوان اظهار کرد: به فرموده رهبری معظم انقلاب امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و رسانه‌ها به عنوان بازوان توانمند اطلاع رسانی نقش مهمی در انتقال فرهنگ شهادت بر عهده دارند.

وی افزود: به فرموده قرآن کریم شهدا زنده هستند و چون با خدا معامله کردند، نزد خدا روزی می خورند و یان یک وعده الهی است.

سرهنگ رسولی در ادامه با اشاره به ابلاغ برگزاری کنگره 6200 شهید استان مرکزی از سال 1392، اظهار کرد: از زمانی که این ابلاغ به استان مرکزی صادر شد اقدامات خوبی صورت گرفته است و با تشکیل دبیرخانه ها در مرکز استان و شهرستان های تابعه مقدمات برگزاری کنگره با برپایی یادواره های شهدای شهرستانی ایجاد، و در سطح حوزه های مقاومت، منطقه ای، پایگاهی و محله ای زیرساخت های لازم فراهم شده است.

وی از برگزاری اجلاسیه شهدای کارگری در ساوه به عنوان مقدمه ای برای برگزاری کنگره ملی شهدای 6200 شهید استان مرکزی در اردیبهشت ماه سال آینده یاد کرد و گفت: 9 اجلاسیه در شهرهای مختلف استان به عنوان مقدمه برگزاری کنگره ملی شامل اجلاسیه نقش امام راحل در دفاع مقدس به میزبانی شهرستان خمین، اجلاسیه شهیدای روحانیون و طلاب به میزبانی شهرستان محلات، اجلاسیه شهدای دانشگاهیان و اساتید، سنگرسازان بی‌سنگر، فرهنگیان و دانش آموزان، ایثارگران و بانوان است و به دلیل جمعیت بالای کارگری و سهم بالای ساوه در تقدیم شهدای کارگری در دوران دفاع مقدس این اجلاسیه در 17بهمن سال جاری به میزبانی ساوه و در شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهرصنعتی کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه 269 شهید کارگری استان مرکزی 58 شهید متعلق به شهرستان ساوه است، گفت: شهرستان ساوه با بیش از 45 هزار نفر جمعیت کارگری ظرفیت بالایی را برای برگزاری این اجلاسیه دارد و با تشکیل جلسات تخصصی و فعال شدن دبیرخانه اجلاسیه، احکام مسئولان کمیته‌های اجرائی، پشتیبانی و مالی، فرهنگی و هنری، تربیت بدنی، امور بانوان، رسانه و اطلاع رسانی و آمار و اطلاعات به آنها تقدیم شده است.

سرهنگ رسولی در ادامه سرکشی از خانواده معظم شهدای شهرستان و اهدای تابلو فرش مزین به تصاویر شهدای هر خانواده شهید، برپایی نمایشگاه نقش صنایع و کارگران در دوران دفاع مقدس و معرفی کامل شهدا درفضای مجازی و رسانه‌ها را از جمله برنامه‌های جانبی این اجلاسیه در شهرستان بیان کرد و افزود: معرفی اقدامات کمیته‌های تخصصی اجلاسیه، پوشش خبری مناسب برنامه اجلاسیه و فعالیت‌های جانبی و نیز دعوت مردم به حضور پرشور در این آئین معنوی از مهمترین فعالیت‌های کمیته اطلاع رسانی و رسانه اجلاسیه شهدای کارگری کنگره ملی نقش امام و 6200 شهید استان مرکزی است.

وی در ادامه از مدیران و آحاد مختلف مردم شهرستان شهید پرور ساوه خواست تا ضمن حضور پرشور در این اجلاسیه که در شهر صنعتی کاوه برگزار خواهد شد میزبان شایسته‌ای برای برگزاری این آئین معنوی و مهمانانی که از شهرهای مختلف استان و کشور حضور دارند باشیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group