جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

رییس اداره توسعه پایدار معاونت اجتماعی وزارت بهداشت از فعالیت بالغ بر 250 هزار داوطلب در مراکز بهداشتی و درمانی و مجموعه‌های وابسته به وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، میترا توحیدی در آئین تقدیر از داوطلبین سلامت شهرستان‌های ساوه و زرندیه، بر اجتماعی شدن سلامت تاکید کرد و افزود: این میزان داوطلبان سلامت همیار نظام سلامت به شمار می‌روند و بالغ بر 20 میلیون نفر جمعیت در کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار داده‌اند گرچه آمار خیلی بیشتر از 20 میلیون نفر است و به دو برابر هم رسیده است.

وی افزود: اجتماعی شدن سلامت موضوع جدیدی نیست و بر هماهنگی‌های بین بخشی به عنوان اولویت اصلی حوزه سلامت از سالیان گذشته تاکید شده است.

وی از ایجاد معاونت اجتماعی به عنوان یک اقدام ارزشمند در دولت تدبیر و امید یاد کرد که نشان از اهمیت موضوع مشارکت‌های اجتماعی و هماهنگی‌های بین بخشی دارد و گفت: اجتماعی شدن سلامت یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بود که در دولت یازدهم و دوازدهم به عنوان یک مقوله مهم اجتماعی مورد تاکید قرار گرفت و بر نقش سایر سازمان‌ها و اقشار مردم نیز در حوزه سلامت تاکید شد.

وی با اشاره به نقش مهم داوطلبان در پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیردار در کشور گفت: حضور موثر داوطلبان در سراسر کشور در پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیردار به ویژه در نقاط محروم و حاشیه نشین موجب کاهش آمار مبتلایان به این نوع بیماری‌ها شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بالغ بر 90 درصد داوطلبان سلامت کشور را بانوان به عنوان مدیران خانواده‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: حضور موثر بانوان یک نقطه قوت برای ارتقای شاخص‌های سلامت در کشور است.

وی بر سازماندهی شدن موضوع سلامت تاکید کرد و گفت: اجتماعی شدن سلامت با مشارکت مردم مهمترین رویکرد مجمع‌های سلامت است که حوزه سلامت تنها نقش 25 درصدی دارد و تامین سلامت 75 درصد دیگر با همکاری مردم و مشارکت بین بخشی است. بر این اساس مفهوم اجتماعی شدن سلامت به معنای همکاری و همراهی ساختارمند مسئولان و متعهدانه تمامی بخش‌ها در تحقق عدالت سلامت است .

توحیدی به اجرای طرح‌های متعدد غربالگری و پژوهشی با مشارکت داوطلبان اشاره کرد که نتیجه فعالیت حوزه مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت و تقویت هماهنگی‌های بین بخشی است.

وی در ادامه به توافق نامه بین وزارت بهداشت و وزارت کشور مبنی بر تحقق سیاست‌های اجتماعی شدن سلامت در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: براساس این توافق نامه تمامی استانداران و فرمانداران به عنوان روسای مجامع سلامت انتخاب شدند تا سازوکار مناسب و ساختارمند توسط بدنه مدیریتی دولت در نقاط مختلف کشور شکل گیرند.

وی با اشاره به اینکه شخص رئیس جمهور در راس این هرم قرار دارد، گفت: حضور مستقیم رئیس جمهور در راس این مجموعه نشان از توجه دولت به اجتماعی شدن سلامت دارد.

توحیدی بر تحقق عدالت در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: برجسته کردن فعالیت‌های اجتماعی و ایجاد فضا برای مشارکت مردم و سازمان‌ها در اجتماعی شدن سلامت زمینه ساز برخورداری از جامعه‌ای سالم و انسجام اجتماعی خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group