جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی کشور بهره‌گیری از توانمندی جوانان به منظور توسعه و پیشرفت کشور ضرورت دو چندان دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در آئین تقدیر از داوطلبین سلامت شهرستان‌های ساوه و زرندیه، با تاکید بر اینکه کشور ایران بهترین نقطه دنیا برای کار و تلاش است، افزود: افزایش توانمندی‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت نیروی جوان کشور موجب خواهد شد تا مسیر توسعه کشور در ریل گذاری صحیح پیموده شود.

وی با تاکید بر خروج از اتکا به بخش دولتی و ورود جدی بخش خصوصی و استفاده از سرمایه‌گذاران در تمامی حوزه‌ها به ویژه در بخش سلامت کشور افزود: عدم اتکا به بخش دولتی و مشارکت مردم در همه حوزه‌ها موجب ارتقای توانمندی‌ها شده و مشکلات و نیازها با حضور جدی مردم بررسی و مدیریت می‌شود که نمونه آن داوطلبان حوزه سلامت هستند.

منصوری در ادامه بر توسعه دانشکده علوم پزشکی و بهره مندی مردم از خدمات بهداشتی و درمانی تاکید کرد و گفت: جایگاه سلامت مردم در این منطقه باید ارتقا یابد به گونه‌ای که زمینه برخورداری از خدمات تخصصی وفوق تخصصی تسهیل شود.

وی تصریح کرد: مردم ساوه و زرندیه حق خوب زندگی کردن را دارند و باید از همه ظرفیت‌ها برای زندگی بهتر مردم استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: به مناسبت فرارسیدن روزجهانی داوطلبین سلامت که مصادف با 14 آذرماه است مراسمی به منظور تجلیل و قدردانی از فعالیت‌های داوطلبانه فعالان حوزه سلامت برگزار کرد.

دکتر عباس نیک روش به نقش داوطلبانه و خیرخواهانه داوطلبین سلامت در جامعه اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌های ساوه و زرندیه بالغ بر 550 داوطلب سلامت به مردم خدمت می کنند و حلقه‌های واسط بین مردم و حوزه سلامت به شمار می‌روند و منعکس کننده پیام‌ها و مفاهیم بهداشتی به جامعه هستند و از طرفی مشکلات حوزه سلامت را نیز رصد کرده و انعکاس می‌دهند.

وی با تاکید بر رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر اجتماعی شدن سلامت گفت: جایگاه داوطلبین سلامت با اجتماعی شدن این مقوله ارتقاء پیدا کرده است و انتظار می رود که با توانمند شدن داوطلبان شاخص های درمانی و بهداشتی ارتقا یابد.

نیک روش به راه اندازی کانون سلامت در محلات اشاره کرد که موجب سازماندهی داوطلبین و ایجاد یک تشکل جمعی برای بررسی مشکلات حوزه سلامت در محله ها و نیز آموزش و ارائه راهکار برای برطرف کردن مشکلات است.

وی با اشاره به راه اندازی 10 کانون سلامت محله در ساوه و زرندیه افزود: امیدواریم تا پایان سال این تعداد با افزایش دو برابری به 20 کانون سلامت برسد تا از توان و ظرفیت همه داوطلبان سلامت استفاده کرد.

در این آئین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از داوطلبین سلامت فعال در ساوه و زرندیه قدردانی شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group