جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیر اقتصادی کشور اشتباه طی شده است، گفت: با وجود مشکلاتی که کشور با آن مواجه است، اما عزم ملی و تلاش مسئولان، کشور را از بن بست خارج کرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در آئین بهره‌برداری از مرکز اعزام به کار مددجویان رای باز مجتمع حامی مستقر در مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه وابسته به بنیاد تعاون زندانیان کشور اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و مردم با مشکلات معیشتی زیادی روبرو هستند که چاره اندیشی برای برون رفت از این وضعیت ضروری است.

وی با تقدیر از اقدامات بنیاد تعاون زندانیان کشور به منظور حرفه آموزی و اشتغال زایی برای مددجویان اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر 6.5 میلیون حقوق بگیر در کشور وجود دارد و در چند سال آینده نصف درآمد کشور صرف پرداخت حقوق بازنشستگان می شود که اگر تولید و اشتغال در کشور توسعه نیابد قطعا دچار بحران اقتصادی خواهیم شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت تصریح کرد: باید به فکر کارآفرینی و ایجاد ثروت در کشور باشیم تا درآمد کشور افزایش یابد و تلاش بنیاد تعاون زندانیان در کشور در حوزه حرفه آموزی و ایجاد اشتغال که موجب افزایش درآمدزایی می شود مصداق بارز کارآفرینی است.

وی اظهار کرد: آمار تولید و صادرات در کشور به دلیل مشکلات اقتصادی رونق چندانی ندارد اما در سایه تلاش و کوشش می‌توان زمینه ساز رونق تولید و صادرات در کشور شد.

منصوری با تاکید بر اینکه هم اکنون بالغ بر پنج میلیون فارغ التحصیل بیکار در کشور وجود دارد که اکثرا به دنبال پیدا کردن شغل متناسب با تحصیلات دانشگاهی خود هستند، بیان کرد: ملتی که رونق تولید و صادرات نداشته باشد حق خوب زندگی کردن هم ندارد و یکی از دلایل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی عدم توجه جدی به تولید و ایجاد شغل متنوع است.

وی تصریح کرد: تولید و صادرات با سیستم آموزشی فعلی افسانه‌ای بیش نیست و باید در سیستم آموزشی کشور تحول ایجاد شود و آموزش‌ها بر مبنای مهارت محوری صورت گیرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در ادامه از بنیاد تعاون زندانیان کشور خواست تا با مجموعه دستگاههای اجرایی شهرستان بویژه بخشداری ها و تعاونی ها قرارداد همکاری منعقد کند که برای حدود 700 زندانی ساوه که در اراک حضور دارند مکانی مستقل با مشارکت خیرین در زندان ساوه راه اندازی شود تا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد و صرفه جویی در وقت و هزینه صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی توسط سازمان زندانها در استان مرکزی و ساوه صورت گرفته است، گفت: بالغ بر 65 هزار متر مربع بنای احداث شده توسط سازمان زندانها در استان با کمترین هزینه صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، مدیر کل زندانهای استان مرکزی نیز گفت: اقدامات تامینی و تربیتی رسالت اصلی سازمان زندانهاست.

علی عباس فلاحتی مطلق افزود: انتظار ما حمایت مسئولان و نگاه ویژه دولت و مجلس به سازمان زندانهاست.

وی افزود: بالغ بر ۸۰۰ زندانی رای باز در استان مرکزی وجود دارد و اشتغال این میزان زندانی کار بزرگی است که با حمایت بنیاد تعاون زندانیان صورت می‌گیرد.

فلاحتی در ادامه گفت: به دنبال توسعه فضاهای فرهنگی و تربیتی هستیم و بر این اساس برای بالغ بر دوهزار نفر طی سال گذشته گواهی اشتغال به زندانیان استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: خانواده زندانیان در معرض آسیب های اجتماعی هستند و حمایت همه مسئولان از آنها یک ضرورت مهم و اجتناب ناپذیر است.

رئیس بنیاد تعاون زندانیان کشور نیز از همکاری بنیاد تعاون زندانیان کشور و سایر مسئولان در راه اندازی این مرکز تقدیر کرد و گفت: این مکان ظرفیت اسکان برای بیش از 250 نفر را به صورت شبانه روزی دارد.

سعید کلهر افزود: احداث این مرکز موجب تقویت اشتغال و حرفه آموزی زندانیان شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group