جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه از واکسیناسیون رایگان تب برفکی توسط اکیپ‌های دولتی در روستاهای این شهرستان خبر داد.

دکتر داود سرمدی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، عنوان کرد: طی دو ماه مهر و آبان بیش از 5 هزار راس دام سنگین روستایی و عشایری علیه بیماری تب برفکی بصورت رایگان واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون طرح تب برفکی توسط 3 اکیپ دولتی انجام گرفت، عنوان کرد: اجرای واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکیاز جمله اقدامات در راستای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری در بین دامداری‌هاست.

 سرمدی اظهار کرد: با توجه به ماهیت ویروسی، سرعت بالای انتشار و زیان اقتصادی فراوان این بیماری نیاز است دامداران علاوه بر واکسیناسیون دام اقدامات امنیت زیستی از جمله ضد عفونی، شعله افکنی و آهک پاشی محل نگهداری دام ها را انجام دهند.

وی عنوان کرد: اجتناب از تردد غیر ضروری به مراکز پر خطر شامل میدان‌های دام، کشتارگاه های دام و کانون های آلوده، تعبیه حوضچه های ضدعفونی در ورودی دامداری‌ها، ساخت محل قرنطینه برای دام های ورودی و حمل و نقل دام با اخذ گواهی قرنطینه از دامپزشکی از دیگر راه‌های مقابله با شیوع بیماری تب برفکی است .

رئیس دامپزشکی ساوه با تاکید بر اینکه تب برفکی از بیماری های ویروسی شایع بین دام هاست، گفت: ویروس این بیماری قابلیت جابجایی تا شعاع 70 کیلومتر را دارد و تنها راه پیشگیری از شیوع این بیماری واکسیناسیون به موقع است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group