پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

سرپرست دانشگاه آزاد ساوه گفت: دانشجوی مطالبه گر نمی تواند شاهد بر زمین ماندن حقوق مردم باشد.

جواد نیکوکار به مناسبت فرا رسیدن 16 آذرماه روز دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، به ویژگی‌های یک دانشجوی موفق اشاره کرد و گفت: اولین ويژگى يك دانشجوى نمونه و موفق، خوب درس خواندن و تلاش جهت ارتقاى علمى است. دانشجوی خوب بايد تمام همت خود را صرف تحصيل علم کرده و در پى دانش اندوزى باشد .

وی دومين ويژگى دانشجوى مطلوب، را كسب آمادگى براى ارائه خدمات مطابق با نياز اجتماعى و علاقه فردى دانست و عنوان کرد: هدف دانشجو باید درس و تحصيل خدمت‏گزارى باشد، نه صرف اندوختن علم. بى‏ترديد امروز هيچ خدمتى بهتر از بكارگيرى دانش در مسير برآوردن نياز جامعه و پيشرفت اهداف کشور نيست .

نیکوکار به ويژگی سوم دانشجوى خوب، اشاره کرد و گفت: ارتقاى سطح معنويت فردى و به دنبال آن ارتقاى كيفى امور معنوى دانشگاه و جامعه سومین ویژگی بارز یک دانشجوی موفق است. بايد در برنامه زندگى معنوى خود نيز باعث پيشرفت شود و همچون يك الگو عمل كند، لذا برخوردار از صفات عالى اسلامى و انسانى مانند ادب، تقوا، عبادت و صداقت، پاكى، صفاى دل، خيرخواهى، دورانديشى، حسن تدبير و در يك كلام نيك سيرت باشد.

وی تاکید کرد: هوشيارى و تيزبينى و داشتن قدرت تحليل و قبل از آن آگاهى صحيح و دقيق از پديده‏هاى اجتماعى و اتخاذ موضع آگاهانه و صحيح و بجا و مناسب و برخاسته از مبانى اسلامى، از ديگر ويژگى‏هاى دانشجوى مسلمان و از ضروريات زندگى دانشجويى است .

سرپرست دانشگاه آزاد ساوه ادامه داد: این ویژگی‌ها سبب می‌شود دانشجو، مطالبه گر باشد و دانشجوی مطالبه گر نمی‌تواند شاهد بر زمین ماندن حقوق مردم باشد. مهم نیست از چه قشری و چه گروهی باشد. مهم احقاق آن حق است و این کمال یک دانشجو است.

وی گفت: حال که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم و به سن کمال انقلاب رسیده‌ایم به قطع و یقین دانشجویانمان نیز به کمال خود نزدیک شده‌اند و به فرموده مقام معظم رهبری اگر دانشجو مطالبه گر باشد هیچ مسئولی نمی‌تواند پا از مدار حق بیرون بگذارد .

نیکوکار افزود: راه رسیدن به موفقیت یک دانشجو قدم نهادن در هفت گام تعیین هدف، برنامه‌ریزی، اهل مطالعه‌ بودن، ریسک پذیر بودن، علاقمندی به انجام کار، عمل گرایی و سخت کوشی است .

وی در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو، اظهار کرد: روز دانشجو به یاد سه دانشجوی شهید،   مصطفی بزر گ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس ‌ جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلستان، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران شهید شدند، گرامی داشته می ‌ شود .

وی افزود: روز ۱۶ آذر به عنوان روز مقاومت، عدالت خواهی و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار، استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین ثبت شده است .

نیکوکار با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام در باب علم و دانش که می فرماید "علم بدون عمل، وبال و مزاحمت، و عمل بدون علم نیز گمراهی و انحراف است"، گفت: در مکتب اسلام، همان قدر که عمل کردن به علم اهمیت دارد، عمل بدون علم نیز نکوهش شده است. علمِ معرفت آور و بینش زا به عمل فرد ارزش می‌دهد .

وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در 124 رشته تحصیلی در مقاطع تحصیلی کاردانی تا دکتری تخصصی در رشته‌های کشاورزی، فنی و مهندسی، علوم انسانی و پرستاری فعالیت می‌کند .

به گفته سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، 230 کارمند متعهد و 170 عضو هیات علمی به صورت تمام وقت با این دانشگاه همکاری می‌کنند که از نظر شاخص نیروی انسانی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد .

وی افزود: در این دانشگاه 127 آزمایشگاه و کارگاه مجهز به استانداردهای ویژه با دستگاه و تجهیزات پیشرفته و نیز کتابخانه دیجیتال مستقر شده است . حدود 132 هزار متر مربع فضای ساختمانی، 5 سالن ورزشی مجهز، رستوران، نمازخانه مرکزی و دو خوابگاه برادران و خواهران در دانشگاه واحد ساوه وجود دارد که بیشتر آن در شهرک دانشگاهی خاتم الانبیاء مستقر است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group