شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

استاندار استان مرکزی گفت: این استان افتخار دارد که مهد خدمت به زائرین اربعین حسینی و عاشقان اهل بیت علیه السلام است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سید علی آقازاده در آیین تجلیل از خادمین موکب‌های اربعین حسینی در استان مرکزی اظهار کرد: این افتخار بزرگی است که حماسه اربعین حسینی هر سال با شور و شوق و نشاط بیشتر برگزار می‌شود و همه مردم استان مرکزی نیز در این حماسه بزرگ سنگ تمام می‌گذارند و هر سال بهتر از سال قبل این وظیفه انسانی و اسلامی را با شکوه بیشتری بعمل می آورند.

وی تصریح کرد: آمارها نشانگر آن است که مراسم اربعین امسال با شور بیشتر و بسیار منظم‌تر از گذشته و با حضور و شکوه بیشتر موکب‌ها در ایران و نیز مرز مهران و‌ مسیر کربلا در کشور عراق برگزار شد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت بازار تاثیری در اراده خادمین اربعین حسینی و ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) در خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی نداشت، عنوان کرد: خدمت رسانی صادقانه و مخلصانه به زائران اربعین حسینی به عنوان باور قلبی و اعتقادی مردم است و هیچ چیز مانع از این خدمت عاشقانه نخواهد شد و در کارنامه آخرت همگان ثبت و ضبط می‌شود.

وی از استان مرکزی به عنوان یکی از استانهای برتر در ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی یاد کرد و افزود : این استان در پشتیبانی، معین بودن بسیاری از استان‌های ایران و عراق کارنامه موفقی را ثبت کرده است.

استاندار مرکزی افزود: ستاد عتبات عالیات استان مرکزی به عنوان ستاد برتر استان از لحاظ خدمات دهی و‌ نظم و برنامه‌ریزی مناسب انتخاب شده است.

وی توزیع بیش از چهار و نیم میلیون وعده غذا در ایام اربعین توسط ۴۵ موکب استان مرکزی را نشان از ظرفیت بالای استان و کارنامه درخشان خادمین، خیرین و عاشقان حسینی دانست و افزود: تمامی خدمات و امکانات ارائه شده توسط موکب ها و نیز اسکان زایرین حسینی بدون دریافت کمک‌های دولتی و با مشارکت مردم صورت گرفته است.

 وی در ادامه با اشاره به ناامنی‌هایی که در منطقه و به تبع آن در کشور عراق وجود دارد، گفت: در کشوری که ضریب امنیت کمتری دارد و جزو کشورهای ناامن منطقه است شاهد حضور جمعیتی بالغ بر ۱۵ میلیون نفر بودیم و بزرگترین اجتماع انسانی در روی کره زمین در مراسم اربعین رقم می‌خورد.

وی تاکید کرد: در مناسک حج تمتع که بزرگترین کنگره جهان اسلام است قریب به چهار میلیون مسلمان حضور دارد اما در اربعین جمعیتی معادل چهار برابر حج تمتع ثبت می‌شود.

آقازاده اظهار کرد: این افتخار عظیمی برای مکتب تشیع است که در چنین کشوری با ضریب امنیتی کمتر این اجتماع بزرگ برگزار شده و هیچ اثری از تحرکات تروریستی نبوده و در نهایت امنیت کامل برگزار می‌شود که نشان از حضور مردمی عاشق با هدف مقدس است و دشمن به خود اجازه عرض اندام نمی دهد.

وی در ادامه گفت: امسال با پیگیری از طریق وزارت امور خارجه دفتر کنسولگری عراق در استان مرکزی راه‌اندازی شد و زائرین استان مرکزی که سال گذشته از استان قم ویزا دریافت می‌کردند توانستند از طریق مرکز استان اقدام کنند و حتی از شهرهای کاشان و قم و استان لرستان و دیگر نقاط به اراک مراجعه می‌کردند.

به گفته آقازاده در کمتر از سه هفته بالغ بر ۶۰ هزار ویزای عراق در شهر اراک صادر شد که از افتخارات استان بود و زائرین بدون هرگونه زمان و مشقت ویزا دریافت کردند.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایای معنوی از مدیران اجرایی موکب‌ها و جمعی از خیرین تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group