سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: حماسه اربعین اوج معرفت و تجلی احساسات مسلمانان است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در همایش تجلیل از خادمین موکب جاماندگان کربلا و شباب الزینب(س) ساوه از راهپیمایی حماسه اربعین به عنوان مانور بزرگ دینی یاد کرد و افزود: در این حماسه بزرگ امت اسلامی روحیه اخوت و برادری بین مسلمانان به اوج خود می ‌ رسد و مانور اتحاد مسلمین به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: حضور میلیون ‌ ها عاشق از سراسر جهان در راهپیمایی عظیم اربعین بیانگر جاذبه‌ای است که سرزمین کربلا دارد و دلباختگی عاشقان به سیدوسالار شهیدان و یاران باوفایش را جلوه‌گری می‌کند.

امام جمعه ساوه در ادامه به فلسفه برپایی موکب ‌ های اربعین حسینی در ایران و عراق اشاره کرد و با تاکید بر اینکه جلب رضایت الهی نخستین فلسفه برگزاری چنین برنامه ‌ هایی است، گفت: معرفت و احساسات به انسان بال و پر می ‌ دهد و برپایی موکب ‌ های اربعین احساسات و معرفت انسان را به اوج می ‌ رساند و زمینه ساز حرکت جهشی در مسیر خدا و اهل بیت(ع) است.

وی تاکید کرد: خدای تعالی به شیفتگان اهل بیت(ع) بال پرواز می‌دهد و برای رسیدن به قرب الهی و پیمودن مسیر سعادتمندی تنها چراغ راه پیش روی بشریت تمسک به اهل بیت (ع) است.

حجت ‌ الاسلام حسینی در ادامه به آثاری که در برپایی این موکب ‌ ها مترتب است اشاره کرد و گفت: تقویت وحدت و انسجام ملی، اوج انسجام و اتحاد بین‌المللی، خنثی سازی توطئه ‌ های دشمنان اسلام، انسجام دینی و مذهبی و تغییر دینی، از آثاری است که در این اجتماع عظیم و برپایی موکب ‌ ها مترتب است.

وی عشق و دلدادگی به آستان مقدس اهل بیت (ع) را زمینه ساز اجتماع عظیم مسلمانان بیان کرد و گفت: "حب الحسین یجمعنا" موجب "حب الحسین ینصرنا" خواهد شد و پیروزی و نصرت مسلمانان در اتحاد و اجتماع آنان است . بر این اساس گردهمایی هیئات مذهبی و اتحاد موجب پیروزی یاران حسین(ع) خواهد شد.

امام جمعه ساوه در ادامه با گرامیداشت هفته وحدت، حفظ وحدت و بصیرت را لازمه جامعه امروزی دانست و گفت: باید همگان حول محور اتحاد برای ترویج ارزش‌های اسلامی حرکت کنند.

وی همچنین بر پیگیری استقرار مکان ثابت برای برپایی موکب جاماندگان کربلا در انوبان ساوه همدان از طریق جذب اعتبارات دولتی، خیرین و آستان قدس رضوی و نیز موقوفات تاکید کرد و نیز خواستار تخصیص اعتبارات دولتی برای تامین زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی شد.

در این مراسم" محمد اقبال" به نمایندگی از خادمین موکب جاماندگان کربلا و "محمد خلیلی" به نمایندگی از خادمین موکب شباب الزینب(س) به ارائه گزارشی از نحوه خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی پرداخته و نقاط قوت و ضعف نحوه ارائ خدمات را تشریح کردند.

مدیحه سرایی توسط ذاکرین اهل بیت و پیرغلامان حسینی، رونمایی از تمبر یادبود موکب جاماندگان کربلا و موکب شباب الزینب(س) و نیز تجلیل از هیئات مذهبی شهرستان از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group