جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

همزمان با هفته وحدت و در آستانه فرا رسیدن میلاد باسعادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) جشن تکلیف 2300 دانش آموز دختر ساوجی با حضور امام جمعه و مسئولان محلی در مصلی امام علی (ع) ساوه برگزار شد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، امام جمعه ساوه در این مراسم با تاکید بر انجام واجبات و ترک محرمات از جشن تکلیف به عنوان مقطعی جدید در زندگی انسان یاد کرد که آغازگر زندگی معنوی و رسیدن به قرب الهی است .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: جشن تکلیف جشن اعلام ورود به حلقه مستحکم مومنان درگاه خداوند متعال است و دانش آموزان آغاز عبادت خود را با خدای تعالی جشن می گیرند و هیچ لذتی بالاتر از این نیست که انسان آغاز عبادت خود را با معبود خویش جشن بگیرد .

وی با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر رحمت(ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: رسالت انبیاء و اولیای الهی هدایت انسان از مسیر گمراهی به سمت نور و سعادتمندی است .

امام جمعه ساوه تاکید کرد: هر فردی که مکلف به انجام واجبات و ترک محرمات می شود در ابتدا باید آگاهی لازم در خصوص احکام دینی را کسب کند و با اقامه نماز به عنوان شرط قبولی سایر اعمال خود را آماده انجام فرایض دینی کند .

وی همچنین خطاب به معلمین و اولیای دانش آموزان گفت: شما وظیفه مهمی را در آگاهی بخشی و تربیت صحیح فرزندان به سبک زندگی اسلامی بر عهده دارید و باید فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنید که یک فرد متعهد و متخصص تحویل جامعه شود و پیشرفت آینده کشور در گرو پرورش آینده سازانی دیندار و کارآمد است .

حجت الاسلام حسینی به دانش آموزان دختر نیز توصیه کرد تا با حفظ حجاب خود ضمن عمل به تکالیف شرعی خود با رعایت عفاف و حجاب و عمل الگویی برای سایر بانوان باشند .

به گزارش ایسنا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز آشنایی دانش آموزان با تکالیف شرعی و دینی خود و رعایت احکام شرعی و دینی را از اهداف برگزاری جشن تکلیف دانست و افزود: جشن تکلیف از دوران به یادماندنی زمان تحصیل به شمار می رود .

ابراهیم فراشیانی عنوان کرد: جشن تکلیف به عنوان مبدا آغاز تحول بنیادین در بین دانش آموزان است و به عنوان یک خاطره خوش در مقطع زندگی و تحصیلی آنان در ذهن شان باقی می‌ماند .

آموزش تخصصی احکام و آشنایی دانش آموزان با تکالیف دینی توسط جمعی از کارشناسان مذهبی، بیان احکام شرعی در خصوص نماز و وظایف مکلفین، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت امام جمعه شهرستان ساوه و همچنین اجرای آیتم های قرآنی، معنوی و مفرح از جمله برنامه‌های این آئین بود

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group