چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه با تاکید بر اینکه تلاش جهادی مسئولان برای بهبود این شرایط، رفع سختی معیشت و شرایط نامطلوب اقتصادی این قشر در سایه برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ تصمیمات قابل اجرا ضروری است، اظهار کرد: مسئولان در اینباره خود را به خواب نزنند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در همایش سالروز تصویب قانون کار که به مناسبت فرا رسیدن 29 آبان ماه سالروز تصویب این قانون در خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه برگزار شده بود، عنوان کرد: کارگران در شرایط دشوار اقتصادی امرار معاش می کنند و با کاهش قدرت خرید آنان به نسبت دریافت حقوق ماهانه، سفره شان تهی تر شده است از این رو برای حل مشکلات اقتصادی آنان باید چاره اندیشی کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تا زمانی که درآمد کشور افزایش نیابد و تولیدات صادرات محور نشوند مشکلات اقتصادی گریبانگیر کشور خواهد بود از این رو نجات اقتصاد کشور در گرو اتکا به توانمندی داخلی، تولیدمحوری و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

منصوری در ادامه با بیان اینکه تولید زمانی درآمدزایی خواهد داشت که با برنامه بوده و صادرات محور باشد، افزود: به دلیل بروز بسیاری از مشکلات در اقتصاد کشور، چرخه تولید نه تنها کاهش صادرات را در پی داشته بلکه درآمدزایی آن با چالش جدی مواجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که فساد در کشور باشد برکت از بین می‌رود ، اظهار کرد: بدهی بالای برخی صنایع بویژه صنعت خودروسازی مشکلات جدی را برای کشور بوجود آورده است.

وی در ادامه به مشکلاتی که در سیستم آموزشی کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت: متاسفانه سیستم آموزشی در کشور به گونه‌ای است که نیروی انسانی فارغ‌التحصیل کشور، کارآفرین نیست. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی حتی در مقاطع کارشناسی ارشد از مهارت کافی برای ورود به بازار کار برخوردار نیستند.

وی تصریح کرد: اگر نیروی انسانی فارغ التحصیل در کشور از مهارت لازم برخوردار باشد در زمره کارآفرینان قرار گرفته و با ورود موفق به چرخه تولید داخلی به یک نیروی درآمدزا تبدیل خواهد شد.

منصوری جلوگیری از بروز فساد، اصلاح سیستم آموزشی با توانمندسازی نیروی کار را مهمترین راهکار برای برون رفت از موانع تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دانست.

وی همچنین به بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر میزان هزینه و درآمد این سازمان همخوانی ندارد و به مجموعه ای زیان‌ده تبدیل شده است. میزان بالای پرداختی این سازمان به بازنشستگان و مستمری بگیران موجب بوجود آمدن بدهی سازمان تامین اجتماعی شده است و به ناچار با استقراض از بانک نسبت به پرداخت حقوق مستمری بگیران اقدام می کند و در چنین شرایطی توان افزایش دستمزد کارگران از سوی دولت وجود ندارد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در این مراسم گفت: کارگران از طبقه شریف و زحمتکش جامعه هستند و در تمامی عرصه‌های انقلاب حضوری فعال، بانشاط و تاثیرگذار داشته و دارند و به عنوان صاحبان اصلی انقلاب به شمار می‌روند.

محمد بهاروند افزود: کارگران ولی نعمت جامعه و مورد احترام جامعه هستند و اقتصاد و استقلال کشور مرهون تلاش و فداکاری کارگران است. اگر امروز کشور ما از وابستگی نجات پیدا کرده است مرهون تلاش و مجاهدت کارگران هستیم.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس به دنبال برطرف کردن نگرانی و گرفتاری‌های جامعه کارگری هستند که تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی از جمله برنامه‌های دولت در حمایت از کارگران به عنوان قشر تلاشگر و فداکار و در عین حال آسیب پذیر است.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه عملی کردن بیمه کارگران ساختمانی از وعده‌های دولت بود، اظهار کرد: حمایت از کارگران حمایت از تولید و صنعت است و موجب رونق اقتصاد خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group