چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه بر ضرورت بررسی و احصاء نقاط ضعف و قوت خدمت رسانی موکب‌های زائرین اربعین حسینی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در آئین تجلیل از خادمین موکب‌های اربعین حسینی شهرستان ساوه اظهار کرد: مدیران و خادمین موکب‌های اربعین حسینی با هماهنگی دستگاههای اجرایی مرتبط ضمن جمع بندی و بررسی نحوه خدمات‌دهی به زائرین به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت به منظور ارائه خدمات بهتر در سال‌های آینده باشند.

وی فرهنگ عاشورا و تاسی به سیره اهل بیت (ع) را رمز ماندگاری شیعه دانست و از راهپیمایی اربعین به عنوان مانور اقتدار و تجلی قدرت شیعه یاد کرد و افزود: زیارت اربعین و حضور حماسی مردم در ایام اربعین ظرفیت بالای فرهنگی سیاسی اجتماعی علاوه بر ظرفیت زیارتی دارد و باید از این ظرفیت‌ها برای تبلیغ دین مبین اسلام و فرهنگ تشیع بهره برداری کرد.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه خادمین موکب‌های اربعین حسینی حقیقتا اقدامات ارزنده‌ای را انجام دادند، گفت: علاوه بر استقرار موکب‌های پذیرایی از زائرین اربعین حسینی در کشور عراق و مسیر پیاده روی از نجف تا کربلا در شهرستان ساوه نیز موکب جاماندگان کربلا در محور اتوبان ساوه به همدان مستقر و برای سومین سال پیاپی پذیرای زائرینی بودند که از این مسیر به عراق عزیمت می‌کردند.

وی با تقدیر از تقویت فعالیت‌های فرهنگی در موکب‌های اربعین حسینی گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده میزان فعالیت‌های فرهنگی رشد قابل ملاحظه‌ای داشت و ضرورت دارد تا با تقویت شاخص‌های فرهنگی موضوع اربعین به مهدویت ختم شود.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: با وجود هجمه دشمنان علیه مکتب تشیع و دین مبین اسلام و ترفندهایی که به منظور کمرنگ جلوه دادن حماسه اربعین بکار برده می‌شود اما به فضل الهی و کمک همه خادمین  مواکب و دستگاههای اجرایی در سال جاری بالغ بر ۲.۵ میلیون نفر زائر اربعین حسینی از کشور ایران به عراق عزیمت کردند.

محمد بهاروند از حماسه اربعین به عنوان یک حرکت عبادی و سیاسی یاد کرد و افزود: حرکت اربعین نشان از ایمان و عشق مردم به اهل بیت (ع) دارد و در آن باورهای عمیق اعتقادی مردم موج می‌زند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اتوبان ساوه به همدان موسوم به راه کربلا یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی است که شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور را به استان های غربی کشور متصل می‌کند، افزود: این محور شاهراه اصلی کشور برای تردد زائرین به مرز مهران است که حجم قابل توجهی از تردد زائرین در طول سال به ویژه اربعین حسینی را به خود اختصاص داده است.

فرماندار ساوه تصریح کرد: این محور از جمله نقاط آسیب پذیری است که در صورت فراهم نبودن زیرساخت‌ها از جمله مجتمع خدماتی، پمپ بنزین و... برای مسافرین و زائرین مشکل ساز خواهد شد.

وی با اشاره به احداث دو مجتمع خدماتی جدید در این محور پرتردد کشور گفت: این دو مجتمع خدماتی در حال اخذ مجوز و راه‌اندازی است که موجب ارتقای ایمنی در سفر با استقرار استراحتگاهی برای کاهش خطرات سفر ناشی از خواب آلودگی و خستگی به ویژه زائران در مسیر تردد به کربلا خواهد شد.

بهاروند در ادامه با اشاره به برپایی ۶ موکب توسط مردم شهرستان ساوه در ایران و عراق اظهار کرد: خدمت‌رسانی به زائرین کار بزرگی است و از همین الان باید برای خدمات دهی مناسب و مطلوب در سال آینده برنامه‌ریزی کرد.

در ادامه از مدیران اجرایی و خادمین موکب ها و نیز برخی از مدیران دستگاههای اجرایی و اعضای ستاد اربعین شهرستان با اهدای لوح تقدیری تجلیل بعمل آمد. همچنین از علی فرقانی خبرنگار ایسنا در شهرستان ساوه به دلیل پوشش خبری مناسب در خدمت رسانی بهتر به زائرین اربعین حسینی در این شهرستان با اهدای لوح تقدیری قدردانی شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group