جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: 2 کیلومتر ابتدای محور ساوه-بویین‌زهرا اصلاح و کل محور 4 بانده شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی‌ زندی‌فر در حاشیه پنجمین کارگروه ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به تعیین اعضای اصلی این کارگروه با توجه به دستور‌العمل جدید ابلاغ شده و دعوت از اعضای دیگر با توجه به موضوعات کارگروه در هر جلسه بیان کرد: در این جلسه روند اجرای مصوبات کارگروه مورد بررسی قرار گرفت که تاکنون حدود 60 درصد مصوبات اجرایی شده است.

وی با اشاره به تاکید کارگروه جهت نصب پل عابر پیاده محور اراک - سلفچگان به دلیل افزایش تردد عابر و احتمال بروز تصادف، افزود: پلیس راه نگرانی‌هایی در خصوص ایمنی کارگاه‌های جاده‌ای دارد که براساس تصمیم کارگروه پیمانکاران کارگاه‌های جاده‌ای قبل از شروع کار ملزم به ارائه نقشه‌های ایمنی خود به پلیس هستند، همچنین نگرانی‌هایی درخصوص خط‌کشی برخی از محورها از سوی پلیس وجود دارد که اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال برنامه‌ریزی جهت خط‌کشی محورها قبل از شروع زمستان است.

زندی‌فر اضافه کرد: تعریض محور مامونیه به خشکرود توسط اداره کل راهداری در حال انجام است و با توجه به نگرانی پلیسی در خصوص ایمنی در این محور از امروز جهت افزایش تجهیزات ایمنی این محور اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به چهاربانده شدن محور ساوه-بویین‌زهرا به صورت کامل گفت: 2 کیلومتر اول این محور چهاربانده نبود و با توجه به تردد بسیار در این محور و حادثه‌خیز بودن، این 2 کیلومتر نیز طی 2 ماهه گذشته اصلاح شد و اقداماتی مبنی نصب تابلو و علائم در حال انجام است که ظرف 10 روز آینده رسما زیربار ترافیک خواهد رفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تردد 2 طرفه در محور خمین – الیگودرز گفت: 12 کیلومتر باند دوم این محور آماده است و باتوجه به خطرات احتمالی تردد در محور 2 طرفه، جداسازی باندها به سرعت انجام خواهد شد، درحال حاضر تابلو و علائم در حال انجام است.

زندی‌فر اضافه کرد: در این جلسه بر راه دسترسی(کنارگذر) محور سنجان برای عبور ترافیک تاکید شد تا کارگاه به سرعت در اختیار پیمانکار قرار گیرد و راه‌شهرسازی نیز بر تسریع در ساخت پل قول مساعد داد، همچنین طرح ایمنی تقاطع خانه‌میران انجام شده که با اجماع اعضای کارگروه اجرای این طرح که مورد تایید و تصویب شورای ترافیک استان است، مورد تاکید قرار گرفت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group