پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

موسس موسسه تخصصی خطابه امیر بیان حوزه علمیه قم گفت: سنت حسنه وقف یکی از راهکارهای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سامان هادی‌پور در همایش تجلیل از یاوران وقف ساوه عنوان کرد: واقفین به عنوان مجاهدین در راه خدا با انفاق و وقف اموال زمینه ساز بهره مندی مردم از امور عام المنفعه شده اند که یک راهکار اساسی برای مقابله با جنگ اقتصادی با دشمن است.

وی تصریح کرد: همه کسانی که امروز در جنگ اقتصادی دشمن وقف می‌کنند مصداق مجاهد فی سبیل الله هستند و معنای مجاهدت یعنی تلاش با همه توان برای جلب رضایت خدا و مردم است.

این استاد حوزه و سخنران برجسته کشوری تاکید کرد: در شرایط دشوار کنونی اقتصاد کشور باید وقف به گونه‌ای هدایت شود که زمینه ساز کارآفرینی، تقویت تولید، ایجاد اشتغال و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن باشد.

وی گفت: وقف باید به تنهایی و یا مشارکتی در خدمت اقتصاد کشور باشد تا زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

حجت الاسلام هادی پور در ادامه با اشاره به آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: شیعه منتظر همواره به دنبال فرصتی است تا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) دعا کند.

وی در ادامه به چند ویژگی از ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: یاران مهدی موعود دوستدار خدا هستند و خدا هم آنها را دوست دارد به عبارتی اهل رابطه عاشقانه با خدا هستند،

وی عنوان کرد: یاران امام زمان (عج) در مقابل مومنین متواضع و در برابر جبهه کفر محکم و استوار ایستاده‌اند و به عبارتی مجاهد فی سبیل الله هستند یعنی جهاد در راه خدا از جان و مال خود می‌کنند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه نیز گفت: وقف سرمایه‌گذاری برای آخرت انسان است و این سرمایه‌گذاری موجب کسب منفعت برای جامعه شده است.

حجت الاسلام حمید کرمی با تاکید بر سرمایه گذاری بلند مدت عنوان کرد: وقف چشمه همیشه جوشانی است که سرمایه گذاری بلند مدت در این سنت حسنه موجب بهره‌مندی بخش عظیمی از جامعه از ثمرات آن خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این همایش با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از از واقفان نمونه شهرستان، هیئت امنای مساجد، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه قدردانی شد.

همچنین برای سومین سال متوالی "علی فرقانی" خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه مرکزی در شهرستان ساوه به عنوان یاور وقف معرفی و به دلیل پوشش به موقع و مطلوب اخبار مربوط به حوزه وقف و تلاش مجدانه برای ترویج فرهنگ وقف با اهدای لوح تقدیر و هدیه به همراه دیگر فعالان رسانه‌ای حوزه وقف این شهرستان تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group