جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان ساوه، کتاب را مهمترین برتری در حوزه رشد فرهنگی هر کشوری دانست و گفت: سرانه مطالعه در هر جامعه میزان رشد عقلانی و سواد نیروی انسانی آن را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حسین محمودی فرد در آئین افتتاحیه نمایشگاه کتاب در شهرستان ساوه اظهار کرد: کتاب، شاخص‌ترین وسیله برای انتقال افکار میان جوامع بشری در جهان محسوب می‌شود و میزان افراد مطالعه کننده هرجامعه میزان رشد عقلانی هرجامعه ای را نشان می‌دهد.

وی افزود: از بررسی میزان کتاب خوان‌ها ،تعداد کتابخانه‌های عمومی،میزان کتاب‌های به چاپ رسیده، میزان کتاب خریداری شده توسط مردم و مقدار وقتی که صرف مطالعه می‌کنند می‌توان پی برد که فرهنگ مطالعه در آن کشور در چه جایگاهی قراردارد و از این طریق مسیر و جهت رشد و توسعه یا افول ملت‌ها را مشاهده کرد.

محمودی‌فر تصریح کرد: به وجود آمدن فرهنگ مطالعه در جامعه مستلزم تدوین و اجرای برنامه‌هایی است که عادت به مطالعه را رونق بخشد. پس برای رسیدن به شرایط مطلوب می‌بایست عادت کتابخوانی را از دوران کودکی در افراد ایجاد کنیم.

او گفت: عادت به مطالعه یک امر اکتسابی است یعنی همانطور که کودک خواندن و نوشتن و حساب کردن را یاد می‌گیرد مطالعه را نیز یاد می‌گیرد و البته می بایست که کودک این امر را از ابتدا از کانون خانواده آموزش گیرد سپس در نهاد مدرسه به کتابخوانی عادت می‌کند. پس خانواده اولین نهادی است که می تواند کودک را به کتابخوانی ترغیب نماید.

رئیس ارشاد ساوه افزود: برای ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه بین آحاد جامعه می‌بایست روش‌های نوینی که با خصوصیات نسل کنونی و مقتضیات زمانی مطابقت داشته باشد مورد شناسایی قرار دهیم به ویژه زبان هنر که از درجه تأثیرگذاری و ماندگاری بیشتری برخوردار است استفاده کرد.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه کتاب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و انتشارات نیلوفر نقره‌ای از تاریخ 24 آبان ماهد 97 به مدت 20 روز در محل فرهنگسرای ارشاد خبر داد و گفت: این نمایشگاه متشکل از 3500 عنوان و 15000جلد کتاب است و از ساعت 8 صبح الی 20 و با 20 الی 50درصد تخفیف آماده پذیرایی از علاقه‌مندان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان ساوه همچنین از برگزاری جنگ انیمیشن خبرداد و بیان کرد: این برنامه با مشارکت سینمای سلمان ساوجی به منظور ایجاد نشاط اجتماعی توسط گروه هنری دوبله تهران دابشو به سرپرستی هومن خیاط درمحل سالن سینمای ساوه برگزار گردید.

محمودی فر اظهارکرد: دراین برنامه که مورد استقبال بسیاری از مردم ساوه به ویژه کودکان و نوجوانان قرارگرفت تعداد 13 نفر از دوبله کنندگان انیمیشن به صورت زنده همزمان با اکران این فیلم‌ها به روی پرده سینما به دوبله آنها پرداختند.


انتهای پیام

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group