شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه گفت: در استان مرکزی 386 پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد بیشترین موارد با 301 مورد مربوط به ورزش و جوانان است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در شورای اداری شهرستان که در که در امامزاده سید اسحاق (ع) برگزار شد، گفت: براساس تبصره ماده 9 قانون بودجه سال 97 بخشی از کارهای نیمه تمام و حتی جدید یا پروژه های که به بهر برداری رسیده اند باید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: در کشور 71 هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که تکمیل آنها نیازمند 600هزار میلیارد تومان اعتبار است و حدود 15 سال وقت نیاز است تا این پروژه ها به اتمام برسند و با توجه به اینکه این پروژه ها در این مدت عمر مفید خود را از دست می دهند . املاک واگذار شده تا 10 سال از مالیات معاف خواهد شد یا می تواند ملکی که به او واگذار شده به عنوان وثیقه برای تسهیلات بعدی معرفی کند یا با حفظ کاربری، کاربری جدیدی را نیز تعریف کند تا درآمد بیشتری حاصل کند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای افزایش واگذاری ها گفت: در استان مرکزی 386 پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد بیشترین موارد با 301 مورد مربوط به ورزش و جوانان است و میراث فرهنگی، آب و فاضلاب و آموزش و پرورش نیز پروژه های زیادی دارند و از مدیران شهرستان انتظار می رود این موضوع را پیگیری کنند تا به سازمان مدیریت اعلام کنیم که تصمیمات لازم در رابطه پروژه های قابل واگذاری اتخاذ شود.

بهاروند دیگر برنامه دولت را بحث اوراق تسویه براساس ماده 5 قانون بودجه عنوان کرد که دولت می تواند طلب ها و بدهی های قطعی خود را تسویه کند که نمونه آن طلب شرکت پروفیل صفا از دولت است که در این قالب می تواند پرداخت شود و اینکار زمینه ساز رونق تولید و اشتغال خواهد شد. ادارات و سازمان ها از جمله صنعت و معدن پیگیری شود.

وی همچنین بر لزوم پیگیری موضوع خسارات ناشی از سرمازدگی باغات نیز تاکید کرد و با اشاره به برگزاری کنگره 6200 شهید استان مرکزی گفت: ساوه شهرستان کارگری است و بعد از اراک بیشترین شهدای کارگری را ساوه داشته است و کارگران نقش بسیار مهمی در دوران دفاع مقدس داشته اند. از همه امکانات شهرستان برای برگزاری این کنگره استفاده شود.

 

 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group