شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

 

 

فرماندار ساوه گفت: 74 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان وجود دارد که چاره اندیشی در حذف آن ها از مدار برداشت توسط دستگاه های متولی ضروری است.

«محمد بهاروند» روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان ساوه، افزود: پیگیری لازم برای خروج این چاه های غیرمجاز از مدار مصرف در دست انجام است.
وی گفت: خیره کنونی آب پشت سد الغدیر ساوه 33 میلیون متر مکعب گزارش شده که نیمی از این ظرفیت قابل برداشت و استفاده است.
فرماندار ساوه اظهار کرد: پنج میلیون و 695 هزار متر مکعب آب امسال از سد الغدیر برای مصارف خانگی و کشاورزی به شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه تحویل شد.
بهاروند توضیح داد: شتاب بخشی به طرح خط انتقال آب از سد کوچری با هدف تامین آب شرب شهر ساوه از خواسته و دغدغه های مردم و مسئولین شهرستان است.
وی افزود: این طرح با وجود گذشت چند سال پیشرفت کندی دارد و پیگیری برای شتاب بخشی به اجرای آن در دستور کار است.
معاون استاندار مرکزی همچنین وضعیت بارش های امسال در مقایسه با سال گذشته را مناسب ارزیابی کرد و گفت:‌ حجم بارش ها در شهرستان ساوه تاکنون 48 میلیمتر بوده است ولی در مدت مشابه پارسال بارش ها کمتر از یک میلیمتر بارش ثبت شده است.
بهاروند افزود: بارش های امسال از میانگین سال گذشته به مراتب بیشتر است و ضرورت دارد که با مدیریت و برنامه ریزی مناسب نسبت به تامین و ذخیره سازی آب برای تابستان سال آینده اقدام شود.
آب مورد نیاز شهر ساوه با 53 هزار مشترک علاوه بر سد الغدیر توسط 29 حلقه چاه با ظرفیت آبدهی 480 لیتر بر ثانیه تامین می شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group