جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

معاون فنی و اجرایی مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه گفت: حرفه آموزی زندانیان در کاهش آسیب های اجتماعی پس از آزادی تاثیرگذار است.

علی رحیمی در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، رسالت اصلی این مجتمع را حرفه آموزی و اشتغال مددجویان و زندانیان رای باز دانست و افزود: مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه وابسته به بنیاد تعاون زندانیان کشور است که ظرفیت بزرگی را در ایجاد اشتغال و حرفه آموزی زندانیان ایجاد کرده است.

وی به برخورداری این مجتمع از 240 هکتار باغات پسته به عنوان یک ظرفیت عظیم در حوزه اشتغال اشاره کرد که به ترتیب سطح زیر کشت آن شامل ارقام احمدآقایی، فندقی، اکبری و کله قوچی است و توانسته است علاوه بر اشتغالزایی برای مددجویان و زندانیان رای باز به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای سایر اقشار جامعه نیز اشتغال ایجاد کند.

وی تصریح کرد: رسالت اصلی بنیاد تعاون زندانیان کشور بدین شکل است که زندانیانی که توسط مقام قضایی، رای باز یا نیمه باز تشخیص داده می ‌ شوند، به این مجموعه منتقل شده و با ایجاد اشتغال و حرفه ‌ آموزی و دریافت حقوق به خانواده آنان کمک می ‌ شود .

رحیمی افزود: زندانیان رای باز پس از حرفه ‌ آموزی و فراگیری آموزش ‌ های فنی و حرفه ‌ ای در رشته آموزشی مورد علاقه خود پس از آزادی به جامعه برگشته و دارای شغل و وضعیت مناسب اجتماعی خواهند بود .

وی ایجاد زمینه ‌ های اشتغال برای زندانیان و خانواده آنان، ایجاد واحدهای تولیدی در تعامل با مجموعه ‌ های بین ‌ بخشی با عقد تفاهمنامه با ادارات فنی و حرفه ‌ ای و جهاد کشاورزی، را اقداماتی دانست که با کمک آنها می ‌ توان به ایجاد شغل پرداخت و از آسیب ‌ های اجتماعی و خانوادگی زندانیان پیشگیری کرد .

مربی آموزش فنی و حرفه ‌ ای مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه با اشاره به ایجاد اشتغال برای 150 کارگر و مددجو در این مجتمع در حال حاضر برای برداشت پسته گفت: در سایر حوزه ‌ ها نظیر دامپروری، تولید قارچ، کود ورمی کمپوست و تولید نهال نیز برای بالغ بر 50 نفر اشتغال ایجاد شده است.

رحیمی اظهار کرد: در حوزه حرفه آموزی نیز در رشته ‌ های پسته کاری، پرورش قارچ و تولید کود ورمی کمپوست دوره ‌ های آموزشی برگزار می ‌ شود که پس از پایان دوره مدارک فنی و حرفه ‌ ای به افراد اعطا می ‌ شود تا با ایجاد اشتغال پس از دوران محکومیت زمینه بازگشت مجدد آنها به زندان از بین برود.

مجتمع کشت و صنعت کوثر وابسته به بنیاد تعاون و حرفه آموزی زندانیان کشور در دشت لوئین و حدود 40 کیلومتری شهر ساوه واقع شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group