شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: ارزش صادرات گمرک شهرستان از سال 1392 تا سال 1396 به میزان 90 درصد رشد داشته است.

محمد بهاروند در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، عنوان کرد: طی سالهای 93 و 94 مذاکرات و رایزنی ‌های بین ‌ المللی برجام در حال انجام بود و پس از به نتیجه رسیدن برجام، میزان ص ادرات با افزایش چشمگیر همراه شد .

وی ارزش ریالی میزان صادرات از گمرک ساوه را طی سال گذشته بالغ بر 350 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان در سال 1395 بالغ بر 200 میلیون دلار بوده است که نشان از رشد حدودا 72 درصدی دارد. همچنین نسبت به مدت مشابه سال 1394 که حدودا 127 میلیون دلار بوده است 58 درصد رشد دارد.

فرماندار ساوه در ادامه به آمار تفکیکی صا درات سوخت و محصولات غیر نفتی ترخیص شده از گمرک ساوه در سال 1396 اشاره کرد و گفت: میزان ارزش دلاری صادرات سوخت در این شهرستان طی سال گذشته 179 میلیون دلار و محصولات غیر نفتی نیز 167 میلیون دلار بوده است.

وی در خصوص میزان صادرات در سال جاری نیز گفت: در نیمه نخست سال جاری نیز بالغ بر 262 میلیون دلار صادرات از این شهرستان صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است، همچنین میزان واردات در سال جاری نسبت به سال قبل حدود سه درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص فعالیت گمرک اختصاصی سوخت منطقه ‌ ای در ساوه نیز گفت: هاب سوخت ساوه با هدف انتقال صادرات محموله ‌ های فرآورده ‌ های نفتی از گمرک غرب تهران به گمرک تخصصی منطقه ویژه اقتصادی کاوه راه اندازی شده است.

بهاروند میزان صادرات در هاب سوخت ساوه را روزانه ۲۰۰ دستگاه خودرو حامل سوخت بیان کرد و گفت: پیشگیری و مبارزه با قاچاق و عرضه سوخت خارج از شبکه قانونی و رونق بازارهای وابسته در ساوه از مزایای اجرای این پروژه در منطقه ویژه اقتصادی کاوه است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group