جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: 30 درصد مدارس شهرستان ساوه نیازمند بازنگری و مقاوم سازی هستند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد صادق قائمی در آئین بهره برداری از دبیرستان دخترانه مرحوم حاج تقی باغبانی در ساوه به فعالیت بالغ بر 350 فضای آموزشی در شهرستان ساوه اشاره کرد و گفت: حدود 70 درصد مدارس شهرستان ساوه از فضای ایمن و مطلوب آموزشی برخوردار است و بالغ بر 30 درصد مدارس نیازمند بازسازی و بازنگری هستند تا با مقاوم سازی بتوان مدارس ایمن را برای تحصیل دانش آموزان فراهم کرد.

وی به کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان ساوه اشاره کرد و گفت: با مشارکت خیرین می توان علاوه بر احداث مدارس و افزودن به ناوگان آموزشی و تامین کلاس‌های درس به میزان لازم به دنبال تجهیز و مرمت مدارسی بود که از نظر کیفی وضعیت مطلوبی ندارند.

وی با اشاره به فعالیت برخی مدارس در شهرستان ساوه به صورت دو شیفت گفت: با مشارکت خیرین و توسعه فضاهای آموزشی می توان بستر فعالیت مدارس در این شهرستان به صورت تک شیفت را فراهم کرد تا علاوه بر رفع کمبود مدارس به کیفیت بخشی در حوزه تحصیل دانش آموزان کمک کرد.

قائمی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از 29 فضای آموزشی در سطح استان مرکزی با زیربنایی بالغ بر 20 هزار متر مربع تحویل مجموعه آموزش و پرورش شده است و تا پایان سال فضاهای دیگری نیز آماده بهره برداری خواهد شد که 22 فضای آموزشی تحویل شده یا به صورت تمام خیرساز و یا با مشارکت خیرین استان احداث و تحویل شده است.

وی گفت: در حال حاضر نزدیک به 62 فضای آموزشی بزرگ با ارزش ریالی بالغ بر 70 میلیارد تومان در سطح استان مرکزی با مشارکت خیرین در حال احداث است و در شهرستان ساوه نیز عمدتا با کمک خیرین مدارس در حال احداث است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی تصریح کرد: اعتبارات خیرین به تنهایی جوابگوی نیاز تامین فضاهای آموزشی در شهرستان نیست بلکه با کمک خیرین و حمایت های مجموعه مدیریت شهری در احداث و تجهیز مدارس بخش اعظمی از نیازها برطرف می شود.

وی افزود: دبیرستان خیرساز مرحوم باغبانی در زمینی به وسعت 1365 متر مربع فضای اعیانی و 1160 متر محوطه سازی با صرف هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال با مشارکت خانواده این خیرنیکوکار و بخشی هم از طریق منابع دولتی احداث شده است.

قائمی به دانش آموزان این دبیرستان توصیه کرد ضمن مراقبت و نگهداری از فضای آموزشی این فضای آموزشی با تحصیل و علم آموزی و کسب مدارج عالی تحصیلی قدردان زحمات خیرین باشند.

فرماندار ساوه گفت: کمبود معلم و فضای آموزشی مهمترین مشکل حوزه آموزش و پرورش شهرستان ساوه است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در آئین افتتاح دبیرستان دخترانه مرحوم حاج تقی باغبانی که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل نوسازی مدارس استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و خیرین مدرسه ساز برگزار شد، عنوان کرد: مهاجر پذیر بودن ساوه موجب شده است که در حوزه های مختلف با کمبودهای زیرساختی مواجه شویم که یکی از این چالش‌ها تامین فضای آموزشی و معلمین است.

وی بیان کرد: هم اکنون بالغ بر 54 هزار دانش آموز در مدارس ساوه تحصیل می کنند که جمعیت دانش آموزی این شهرستان برابر جمعیت کل دو شهرستان استان مرکزی است از این رو می طلبد تا با تخصیص اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین بتوان زیرساخت های آموزشی مورد نیاز را تامین کرد.

وی با تقدیر از مشارکت خیرخواهانه خیرین مدرسه ساز در این شهرستان اظهار کرد: مشارکت خیرین که دوشادوش اعتبارات دولتی و حتی بیشتر از آن در احداث فضای آموزشی در این شهرستان یاریگر نظام تعلیم و تربیت بوده تنها توانسته است بخشی از نیاز به احداث و توسعه فضای آموزشی را برطرف کند اما کافی نیست.

فرماندار ساوه تاکید کرد: در طی پنج سال اخیر بالغ بر ۵۰ هزار نفر بر جمعیت شهرستان افزوده شده است و بدلیل پاسخگو نبودن اعتبارات دولتی باید از ظرفیت خیرین در حوزه مدرسه سازی و سایر زیرساخت ها بهره برداری کرد.

وی با تقدیر از آموزش و پرورش استان مبنی بر جذب نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش طی سال جاری اظهار کرد: با جذب کادر آموزشی و معلم بخشی از کمبود معلم و کادر آموزشی برطرف شده است اما ساوه همچنان با کمبود معلم مواجه است.

بهاروند افزود: با وجود محدودیت های موجود در حوزه کادر آموزشی و فضای فیزیکی اما با حمایت‌های شورای آموزش و پرورش و همکاری اولیا و معلمینف دانش آموزان شهرستان ساوه همواره در کسب رتبه های برتر علمی و آموزشی و نیز مسابقات فرهنگی و هنری خوش درخشیدند و رتبه های برتر کنکور و المپیادهای علمی را کسب می کنند.

به گزارش ایسنا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز با تقدیر از خانواده خیر مدرسه ساز مرحوم باغبانی گفت: این دبیرستان در دوطبقه شامل 12 کلاس و تجهیزات مربوطه احداث و قریب به ۶۰۰ دانش آموز در این دبیرستان نوساز و خیر ساز تحصیل می‌کنند.

ابراهیم فراشیانی ادامه داد: با وجود اینکه ساوه رتبه نخست خیرین مدرسه ساز را در سطح استان و رتبه برتر کشور را دارد اما به دلیل افزایش جمعیت دانش آموزی باز هم در سرانه فضای آموزشی با کمبود جدی مواجه است.

وی گفت: در صورت عدم مشارکت خیرین در حوزه تامین فضای آموزشی با بحران مواجه خواهیم شد از این رو به یاری خیرین در تامین فضای آموزشی نیاز داریم.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و تابلو فرش از اقدام خداپسندانه خانواده مرحوم باغبانی در احداث این دبیرستان دخترانه تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group