جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه از برپایی هفت موکب مردمی این شهرستان در ایران و عراق به منظور پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد.

محمد بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، حضور پرشور شیعیان و عاشقان امام حسین (ع) در مراسم عظیم اربعین را موهبت الهی دانست و افزود: اربعین حسینی به پایگاه معنوی شیعیان جهان تبدیل شده است چرا که می‌توان آنرا گامی مهم در ترويج اسلام و مكتب سعادت بخش اهل بيت(ع) تلقی کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: اقدامات لازم برای برپایی 7 موکب با ظرفیت پذیرایی و اسکان موقت برای جمعیتی روزانه بیش از 30 هزار نفر ( هر موکب پنج الی هفت هزار نفر) در مسیر راهپیمایی اربعین ‌تا کربلا توسط ستاد اربعین شهرستان ساوه صورت گرفته می‌شود.

بهاروند گفت: این ستاد با هماهنگی ستاد برگزاري مراسم اربعين حسيني(ع) استان مركزي علاوه بر برپایی موکب مردمی جاماندگان کربلا متشکل از هیئات مذهبی شهرستان ساوه در آزادراه کربلا (ساوه همدان)، موکب دیگری نیز در منطقه نوبران برپا و آماده خدمات رسانی به زائران هستند.

وی اظهار کرد: پنج موکب مردمی این شهرستان نیز در مسیر پیاده روی از نجف تا کربلا در ایام اربعین حسینی در کشور عراق پذیرای زائرین هستند.

وی همچنین از تشکیل ۶ کمیته در ستاد اربعین خبر داد و افزود: این کمیته‌ها شامل کمیته حمل و نقل و اعزام، نظامی و امنیتی، فرهنگی و آموزشی، اطلاع رسانی و مشارکت،ا سکان و تغذیه و بهداشت است که در خدمات رسانی به زائرین حسینی فعالیت خواهند کرد.

فرماندار ساوه در خصوص موانع بوجود آمده به منظور برپایی موکب حبیب ابن مظاهر شهر نوبران که با همکاری شهرداری، شورای شهر و هیئت‌های عزاداری شهر نوبران برپا شده بود، گفت: به دلیل قرار گرفتن موکب در یکی از نقاط حادثه خیز مجموعه مدیریتی آزادراه طی چندماه گذشته برای جلوگیری از بروز خطر در حاشیه آزادراه اقدام به نصب گاردریل کردند.

وی افزود: از آنجائیکه طی دو سال گذشته استقرار این موکب در نقطه مورد نظر جانمایی شده بود لذا با پیگیری‌های بعمل آمده قرار بر این شد که چهار متر از هشت متر گاردریل نصب شده در محل استقرار موکب موقتا بازگشایی شود و با رعایت مسایل ایمنی، اراداتمندان به اهل بیت (ع) در شهر نوبران بتوانند در مکان همیشگی به زائرین خدمت رسانی کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group