سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ترویج ادبیات عاشورایی بهترین کارکرد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محسن شریفی در پنجمین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی استان مرکزی در ساوه بر ضرورت تقویت فرهنگ عاشورا در جامعه تاکید کرد و افزود: تقویت فرهنگ عاشورایی موجب استحکام پایه‌های دینی و اعتقادی جامعه به ویژه نسل جوان شده و راهکاری موثر در پیشگیری و کاهش از بروز آسیب‌های اجتماعی است.

وی در خصوص برگزاری همایش شعر عاشورایی گفت: یکی از مهمترین کارکردهای این همایش نیز ترویج فرهنگ عاشورایی و ادبیات عاشوراست که مجموعه کاملی از ایثارها، مقاومت، جوانمردی، نبوغ و سلایق است که امروزه الگویی تاثیرگذار و نجات بخش برای جامعه بشری است

شریفی در ادامه با اشاره به استقبال مردم شهرستان ساوه از فعالیت‌های فرهنگی و هنری اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی در عرصه های گوناگون نشان از پویایی حوزه فرهنگ در این شهرستان است.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز شعر و ادبیات بیانگر اندیشه‌های یک ملت است و فرهنگ عمومی ملت را بازتاب می‌دهد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی از شعر به عنوان یک رسانه تعبیر کرد و گفت: خطابه‌های یک منبر نیز مانند شعر به عنوان یک رسانه تلقی می‌شوند.

وی اظهار کرد: رسانه‌های سخت افزاری در انتقال پیام قدرت بالایی دارند و به مراتب تاثیرگذار هستند اما بیش از رسانه‌های سخت افزاری، رسانه‌های نرم افزاری از اهمیت خاصی برخوردارند که شعر از جمله رسانه‌های نرم‌افزاری است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز گفت: ۳۲۰ اثر به دبیرخانه پنجمین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی از 120 شاعر از پنج استان کشور شامل قم، البرز، مرکزی، همدان و قزوین به دبیرخانه همایش ارسال شد.

حسین محمودی فر، افزود: هیئت داوران این همایش که منطقه‌ای بودند و مجموعه‌ای از داوران استان مرکزی و سایر استان‌های کشور بودند هشت اثر را به عنوان اثر برتر انتخاب کردند.

وی تجلیل و تکریم از مقام شامخ امام حسین و یاران فداکارش، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع)، ارتقای سطح کیفی شعرآیینی و گسترش هرچه بیشترآن و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی را از اهداف برگزاری این همایش دانست .

به گفه محمودی‌فر این همایش به همت و همکاری انجمن ادبی سلمان ساوجی ساوه،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و شهرستان ساوه و دانشکده فنی و حرفه‌ای آموزشکده فنی و حرفه‌ای ساوه برگزار شد.

در این همایش پس از شعرخوانی و مرثیه سرایی از شاعران برتر با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group