چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

راهکارهای ارتقاء ارتباط صنعت و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه با حضور اساتید دانشگاهی و فعالان حوزه صنعت بررسی شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، در جلسه هم اندیشی صنعت و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی ساوه که با حضور مدیران صنایع شهرصنعتی کاوه، معاونان علمی و روسای دفاتر ارتباط با صنعت واحدهای استان مرکزی، نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوه، اساتید دانشگاهی و مدیر پژوهش‌های کاربردی دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، راهکارهای لازم برای ارتقای این ارتباط مطرح شد.

سرپرست واحد ساوه راهکارهای ارتقاء ارتباط صنعت و دانشگاه را تغییر و به روز شدن سرفصل ‌ های دروس دانشگاهی، بازنگری در کارآموزی دانشجویان بیان کرد و بر حمایت از پژوهش‌های تقاضا محور تاکید کرد.

جواد نیکوکار با تاکید بر اتخاذ تمهیدات لازم جهت کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای فناوری و حمایت از صدور فناوری‌های توسعه یافته در محیط‌های صنعتی، استفاده از اساتید شاغل در صنعت در دانشگاه‌ها و هدفمند شدن پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی جهت حل مشکلات صنعت را از دیگر راهکارها عنوان کرد.

وی بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی را شروع مناسبی برای ارتباط با صنایع دانست و افزود: بازدیدهای میدانی و بررسی توانمندی‌های لازم موجب تقویت ارتباط موثر دانشگاه با صنعت شده و ضمن نیازسنجی از صنعت کار پژوهشی و تحقیقاتی متناسب با نیاز صنایع در جوامع دانشگاهی صورت خواهد گرفت.

در ادامه مهدوی نور مدیر پژوهش‌های کاربردی دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه پیشنهادی مبنی بر تاسیس دفتر TTO ) تقویت تعاملات و ارتباطات بین دانشگاه و صنعت از طریق راه ‌ اندازی و توسعه دفاتر انتقال فناوری ( در اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان ساوه بر استفاده از توانمندی ‌ های اساتید واحدها در صنایع به عنوان راهکارهای تقویت صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

در ادامه نمایندگان صنایع شهرستان ساوه به ارائه مشکلات موجود در صنعت پرداختند و پیشنهادات خود برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه را بیان کردند. همچنین نماینده اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان ساوه با اعلام موافقت تاسیس دفتر TTO به ارائه گزارشی از صنایع شهرستان ساوه پرداخت

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group