جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

مدیر مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه گفت: تمامی تولیدات کشاورزی به ویژه پسته تولیدی این مجتمع با برند اختصاصی عرضه می ‌ شود.

عباس اصغری مقدم در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به اینکه مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه وابسته به بنیاد تعاون، حرفه آموزی و زندانیان کشور برای ایجاد اشتغال به مددجویان است، اظهار کرد: برندسازی یکی از اولویت ‌ های مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه است که از طریق راه ‌ اندازی سایت فروش با برند حامی به بازار عرضه می ‌ شود.

وی در ادامه از پیگیری برای اخذ مجوز دستگاه‌های صنایع بسته بندی در این مجتمع خبر داد و افزود: با استقرار صنایع بسته بندی در این مجتمع کلیه تولیدات کشاورزی شامل محصولات زراعی و باغی و نیز تولیدات دامی در این مجموعه بسته بندی و با برند حامی روانه بازار مصرف خواهد شد.

اصغری مقدم، حفظ برند پسته تولیدی، تسهیل در عرضه محصول، درآمدزایی بیشتر و بسته بندی با کیفیت را از جمله مزیت های عرضه محصول با برند اختصاصی دانست.

وی در ادامه با اشاره به شرایط اقلیمی که در کشور بوجود آمد و موجب شد تا بخش اعظمی از پسته تولیدی استان ‌ های پسته خیز کشور به دلیل وضعیت آب و هوایی از بین برود، اظهار کرد: با این وجود در شهرستان ساوه وضعیت تولید پسته مطلوب بوده و پیش بینی می ‌ شود از 240 هکتار سطح زیر کشت پسته بارور این مجتمع به اندازه سال گذشته برداشت شود.

وی از آغاز برداشت پسته طی روزهای اخیر در این مجتمع خبر داد و گفت: برداشت این محصول تا پایان مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

اصغری مقدم به فعالیت های دیگر این مجتمع در حوزه کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و گفت: بخشی از اراضی نیز به طور متناوب زیر کشت زعفران، گندم، جو، کلزا، ذرت و صیفی جات قرار می‌گیرد.

وی پرواربندی دام، تجهیز کارگاه فرآوری و بسته بندی پسته، ورود به عرصه دامپروری و توسعه آن، کارگاه گلاب‌گیری، تولید نهال پسته، تولید عسل، پرورش قارچ و راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی در زندان این شهرستان را از دیگر برنامه‌های این مرکز عنوان کرد .

مجتمع کشت و صنعت کوثر يکي از واحدهاي بنياد تعاون، حرفه آموزي و زندانيان کشور است که با هدف اصلاح، تربيت و ايجاد زمينه بازگشت شرافتمندانه زندانيان به جامعه تاسيس شده و در حدود 40 کيلومتري جاده ساوه - همدان در دشت لويين ساوه واقع شده است .

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group