جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سردخانه نگهداری تولیدات دامی و کشاورزی موجب قطع دست دلالان و افزایش قدرت چانه زنی کشاورزان برای فروش محصولاتشان می شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در آئین کلنگ زنی احداث یک سردخانه محصولات کشاورزی و دامی در بخش مرکزی ساوه اظهار کرد: احداث سردخانه، صنایع تبدیلی و بسته بندی موجب تقویت قدرت تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی در حفظ و نگهداری محصولات و عرضه با کیفیت و با قیمت مناسب خواهد شد و بستر حفظ زنجیره ارزش افزوده را نیز تقویت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: نگهداری تولیدات کشاورزی و دامی برای مدت طولانی خارج از سردخانه موجب فسادپذیری و نهایتا دورریزی خواهد شد و در این میان دلالان هستند که اقدام به خرید محصولات با قیمت ناچیز می کنند و سودی عاید کشاورز نمی شود، بر این اساس احداث سردخانه بهترین راهکار برای جلوگیری از این معضل است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به کمبود آب به عنوان اصلی ترین مشکل کشاورزان شهرستان های ساوه و زرندیه اشاره کرد و گفت: انتقال آب از سد کوچری به ساوه یکی از پروژه ‌ های مهم آبرسانی به ساوه است و می تواند علاوه بر تامین نیاز آب شرب شهر ساوه بخشی از کمبود مصارف کشاورزی را برطرف کند.

وی به افزایش حجم آب در سد الغدیر ساوه اشاره کرد و گفت: لایروبی آبراههای بالادستی و روان سازی مسیر انتقال آب از رودخانه قره چای و نیز جلوگیری از هدر رفت آب موجب افزایش آب در دریاچه سد الغدیر به میزان چهار برابر سالهای قبل شده است.

سرمایه گذار احداث سردخانه محصولات کشاورزی و دامی شاهین و شایان ساوه نیز گفت: این سردخانه ظرفیت نگهداری تولیدات دامی و کشاورزی را تا ظرفیت پنج هزار تن داراست.

مهدی آخوندی عنوان کرد: این سردخانه به منظور نگهداری انواع میوه و موادپروتئینی در زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع احداث و با صرف هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد ریال ظرف مدت 9 ماه احداث می شود که تاکنون بالغ بر 20 میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات اعطایی جهاد کشاورزی شهرستان پرداخت شده است.

وی افزود: با بهره برداری از این سردخانه برای 22 نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود و ظرفیت بزرگی برای نگهداری تولیدات دامی و حدود 35 مرغداری در بخش مرکزی را داراست.

آخوندی افزود: برای توسعه این سردخانه مشکلی در تامین زمین وجود نخواهد داشت و در صورت حمایت دولت و سازمان جهادکشاورزی این قابلیت وجود دارد تا ظرفیت آن را به دو برابر افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: شهرستان ساوه قطب تولید محصولات کشاورزی و دامی استان مرکزی است از این رو احداث سردخانه و صنایع تکمیلی نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و کاهش دغدغه کشاورزان و تولیدکنندگان دامی دارد.

در این مراسم معاون استاندار و فرماندارساوه، مدیر جهادکشاورزی، بخشدار نوبران و جمع دیگری از مسئولان، باغداران و کشاورزان حضور داشتند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group