پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

تمامی اخبار

 
فرماندار ساوه از افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالا در نیمه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جلسه مشترک ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان ساوه در شرکت پروفیل صفا عنوان کرد: در این مدت میزان واردات کالا به این شهرستان نیز پنج درصد کاهش داشته است.
 
وی با اشاره به مشکلات موجود در واحد‌های تولیدی و صنعتی اظهار کرد: موانع و‌ مشکلات پیش روی واحد‌های صنعتی و تولیدی که نیازمند تصمیم گیری برای برون رفت آن در سطح استان بودیم برطرف شده است اما برخی از مشکلات باید در سطح کلان کشور بررسی و تصمیم گیری شود که هنوز بسیاری از آنها لاینحل باقی مانده است.
 
فرماندار ساوه در ادامه به مشکل حمل و نقل کالا اشاره کرد و گفت: در گذشته روزانه بالغ بر ۱۲۰۰ بارنامه در سطح شهرستان صادر می شد که این میزان طی روزهای اخیر به دلیل مشکلاتی که در این حوزه بوجود آمده است به ۸۰۰ بارنامه کاهش یافته است.
 
وی تصریح کرد: با وجود موانعی که در صنعت حمل و نقل بوجود آمده است اما وضعیت این صنعت در سطح شهرستان در شرایط عادی است.
 
بهاروند تاکید کرد: شجاعت مدیران صنایع و خویشتن داری کارگران موجب شده است تا مشکلات حوزه تولید در فضایی آرام و با اتخاذ تدابیر لازم بررسی و برطرف شود.
 
وی در ادامه از رونق شهرک صنعتی جدید ساوه با عنوان شهرک سرمایه گذاری خارجی ساوه خبر داد و با اشاره به انعقاد قرارداد برای ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی گفت: با همکاری شرکت برق منطقه ای باختر برق مورد نیاز شهرک تامین و مقرر شده است از سوی آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی ۱۵ لیتر بر ثانیه نیاز آب شرب شهرک تامین شود.
 
بهاروند به ساماندهی راه دسترسی ورودی شهرک صنعتی جدید ساوه اشاره کرد و خواستار تسریع در اجرای این طرح شد.
 
 مدیرعامل کارخانجات پروفیل صفا نیز گفت: این شرکت تا پایان سال 86 یکی از بهترین و موفق ترین کارخانجات تولیدی بود، اما به دلیل مشکلات ناشی از سیاست های سالهای گذشته در دولت قبلی با رکود مواجه شد.
 
محمد رستمی صفا با اشاره به اینکه این کارخانه بزرگترین واحد تولیدی و صنعتی تولیدکننده انواع لوله در کشور است، عنوان کرد: عدم تمدید کارت بازرگانی این کارخانه موجب ناتوانی در تامین مواد اولیه شد است و بزرگترین مانع برای فعالیت این شرکت با ظرفیتی بسیار پایین از ظرفیت واقعی است.
 
وی به پرداخت بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در سال‌جاری به امور مالیاتی بابت بدهی مالیاتی این شرکت اشاره کرد و گفت: با مسدود کردن حساب بانکی مبلغی فراتر از میزان بدهی مالیاتی شرکت از حساب بانکی برداشت شده است اما بخشش جرایم مالیاتی که مقرر بوده بخشیده شود انجام نشده و همچنان محدودیت های لازم متوجه این شرکت است.
 
وی افزود: این شرکت در گذشته با سه هزار نیرو فعالیت می کرد و دارای رتبه در سطح جهانی بود و تلاش کرد تا سال 92 این تعداد نیرو را حفظ کند، اما از سال 93 به دلیل مشکلات مالی و رکود، موضوع تعدیل نیرو به عنوان یک مشکل اساسی همچنان وجود دارد.
 
رستمی صفا نداشتن گواهی ارزش افزوده و گواهی مفاصا حساب را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: در حال حاضر مبلغی معادل ۱۰ میلیون دلار سفارش صادرات پذیرفته شده است اما به دلیل نداشتن کارت بازرگانی تحویل نشده است.
 
وی تصریح کرد: هزینه این شرکت ماهانه بالغ بر هفت میلیارد تومان است که بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان آن بابت پرداخت حقوق و مزایای کارگران است و بدلیل مشکلاتی که بر سر راه این شرکت بوجود آمده است امکان پرداخت هزینه های جاری وجود ندارد علاوه بر آن بر بدهی های شرکت نیز افزوده می شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group