جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: امنیت، نخستین کارکرد مشترک همه جوامع است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی و نظامی که به مناسبت بزرگداشت هفته نیروی انتظامی در ساوه برگزار شد، به شاخصه‌های اقتدار پلیس در نظام اسلامی پرداخت و توجه به مسئولیت نیروی انتظامی در جامعه را نخستین شاخصه اقتدار دانست.

وی اقتدار در برابر هنجارشکنان و برخورد با ترویج بی قانونی در جامعه را شاخصه دیگر ناجا بیان کرد و افزود: ایجاد رفاه و آسایش حق مردم بوده و تکلیفی است که بر عهده حکومت است و به عنوان ماموریت اصلی بر دوش پلیس گمارده شده است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: در یک جامعه سالم اراذل و اوباش و‌ مجرمین نباید احساس راحتی کنند و اگر روزی فرا برسد که مجرمین و اراذل و اوباش احساس امنیت کنند و فضای جولان دادن آنها فراهم شود و در حاشیه امنی که ایجاد شده به راحتی بتوانند هنجار شکنی کنند نشان از کوتاهی پلیس در ماموریت‌های محوله دارد.

وی درخصوص "پلیس امین" اظهار کرد: امانتداری و پاکدستی از دیگر ویژگی‌های نیروی انتظامی است چرا که حفاظت از جان، مال و ناموس مردم بر عهده نیروی انتظامی است.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی مردمی بودن و متانت لازمه اقتدار نیروی انتظامی است و وجه تمایز حکومت اسلامی خدمت برای مردم است.

وی با تاکید بر عدم اغماض در برابر هنجارشکنان، تصریح کرد: به مصداق آیه شریفه اشداء علی الکفار، رحماء بینهم، نیروی انتظامی باید در کنار برخورد قانونی با هنجارشکنان و افرادی که به دنبال ترویج هرج‌ومرج و بی‌قانونی در جامعه هستند با سایر قاطبه جامعه برخورد توام با رافت اسلامی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه نیز به شعار امسال هفته ناجا با عنوان "پلیس مقتدر، امین مردم" اشاره کرد و افزود: مقتدر به معنی قدرتمند و توانا و امین به معنای امانت‌دار است و این دو خصیصه از ویژگی‌های برتر نیروی انتظامی است.

سرهنگ پرویز اسدی تصریح کرد: امنیت، لازمه یک جامعه پویا برای اجرای تمامی فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... است و جامعه با امنیت به بالندگی لازم دست پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: رکن اصلی در برقراری امنیت پایدار مردم هستند که سرمایه هر جامعه‌ای به شمار می‌روند و پلیش قطعا بدون مشارکت و مداخله مردم نمی‌تواند زمینه ساز برقراری امنیت پایدار باشد.

سرهنگ اسدی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی دشمنان عزم خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی جزم کرده و با القای یاس، ناامیدی و ایجاد ‌نارضایتی در جامعه سعی در کاهش اعتماد مردم به نظام اسلامی دارد اما با هوشمندی و درایت رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم این توطئه‌ها یکی پس از دیگری نقش بر آب می‌شود.

وی تصریح کرد: رسالت پلیس برخورد قانونی با هنجار شکنان و دفاع از مظلوم و تحقق منویات رهبری برای جلوگیری از هرگونه ناامنی در جامعه است.

در این مراسم پس از اجرای تشریفات نظامی صبحگاه مشترک انتظامی، از خانواده‌های معظم شهدای انتظامی، ایثارگران و کارکنان بازنشسته و تنی چند از کارکنان نمونه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group