شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان دبیرستان جوادالائمه(ع) متوسطه اول روستای قره چای از توابع بخش مرکزی شهرستان ساوه که مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته بود به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سرپرست بخشداری مرکزی در این آئین گفت:مدرسه سازی یک صدقه جاریه است و اقبال مردم به مدرسه سازی بیانگر درک بالا و اهتمام آحاد مختلف به این کار انسان دوستانه است.

محمدحسن قاسمیان با تاکید بر اینکه اعتبارات دولتی به تنهایی پاسخگوی نیاز حوزه آموزش نیست، گفت: خیرین دوشادوش دولت در احداث، بازسازی و توسعه فضاهای آموزشی مشارکت دارند.

وی در ادامه گفت: بخشی از اعتبارات دهیاری‌ها برای مرمت و ساخت مدارس تخحصیص خواهد یافت تا میزان برخورداری دانش آموزان از سرانه فضای آموزشی افزایش یابد.

قاسمیان در ادامه به روشنایی زیرگذر سه راهی روستای قره چای اشاره کرد و گفت: موضوع روشنایی زیرگذر روستا در اولویت پیگیری است و با جذب اعتبارات ملی عملیاتی خواهد شد. استقرار بانک در روستا نیز شرایط خاص خود را دارد و تابع ضوابط است اما تلاس خواهیم کرد تا این خواسته مردم محقق شود.

به گزارش ایسنا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز گفت: مشارکت مالی در ساخت مدرسه کاری خیرخواهانه و خداپسندانه است.

ابراهیم فراشیانی افزود: دانش آموزان روستایی از استعداد بالایی برخوردارند. از این رو فعالیت آموزش و پرورش با مشارکت خیرین در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در روستاها متمرکز شده است و تلاش خواهیم کرد تا با تجهیز و توسعه مدارس استعدادهای دانش آموزان را شکوفا کنیم.

مدیر مجتمع آموزشی دهستان قره چای و دبیرستان جوادالائمه (ع) نیز اظهار کرد: خیرین روستای قره چای به صورت خودجوش و با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستا اقدام به مرمت و بازسازی فضای آموزشی دبیرستان این روستا کردند و با صرف هزینه ای بالغ بر 800 میلیون ریال جهت تعمیر و بازسازی کلاس های درس، نقاشی و شاداب سازی مدرسه و دیوارکشی، محوطه سازی و نمای بیرونی، مشارکت کردند.

حسن طاهری افزود: با توجه به حس همکاری و همیاری مردم این روستا و مشارکت خیرین در صورتی که آموزش و پرورش ساوه حمایت لازم را در تامین معلم و نیروی انسانی بعمل آورد آماده احداث دبیرستان در مقطع متوسطه دوم در این روستا وجود دارد و مردم این روستا مشارکت جدی خواهند داشت.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید زمینه تحصیل برای 30 دانش آموز در دبیرستان مقطع متوسطه اول در این دبیرستان نوسازی شده فراهم شده است و با احتساب روستاهای مجاور از تردد دانش آموزان برای تحصیل به شهر جلوگیری بعمل آمده و فضای آموزشی مناسبی در دو مقطع فراهم خواهد شد.

طاهری توسعه مدارس روستایی را عاملی برای کیفیت بخشیدن به آموزش و نیز جلوگیری از تردد دانش آموزان در فصل گرما و سرما به شهر دانست و افزود: توسعه مدارس روستایی موجب کاهش جمعیت دانش آموزی در شهرها شده و آمار دانش آموزان در کلاس‌های درس کاهش خواهد داد.

وی همچنین خواستار نصب سیستم روشنایی در زیرگذر سه راهی روستا شد و استقرار بانک با توجه به اینکه مرکز دهستان بوده و از جمعیت قابل توجهی هم برخوردار است وبیشتر تردد مردم به شهر برای انجام امور بانکی است را از دیگر خواسته های مردم روستا دانست.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تنی چند از خیرین مدرسه ساز این روستا تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group