چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

همزمان با فرا رسیدن اول مهرماه سال تحصیلی جدید با حضور بیش از 54 هزار دانش آموز در شهرستان ساوه آغاز شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس و ماه محرم و با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ساوه زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه آوا نواخته شد.

امام جمعه ساوه در این آئین به مقام بالای علم اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال ضربه زدن به کشور بویژه در عرصه علمی و اقتصادی است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی بر آمادگی بیشتر دانش آموزان به عنوان آینده سازان این کشور تاکید کرد و افزود: کشوری قدرتمند خواهند بود که مجهز به سلاح علم و دانش باشد.

وی تصریح کرد: اگر در حوزه دفاعی و نظامی مقتدر نبودیم و گوش به فرمان رهبری داده نمی‌شد امروز ایران یک کشور ذلیل بود.

وی بیان کرد: تجهیز از جهت علمی و نظامی موجب تقویت اقتدار کشور می‌شود و دانشگاهها و مدارس می‌توانند کانون اقتدار شوند و علم همراه با تربیت و تعهد به دانش آموزان آموخته شود تا تأثیر گذار باشد.

امام جمعه ساوه در ادامه به جهاد نظامی امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: پس از جهاد نظامی بخش دوم جهاد که تبلیغی و فرهنگی است به مراتب اهمیت بیشتری دارد و به عبارتی اگر جهاد تبلیغی و فرهنگی توسط حضرت زینب (س) و‌ امام سجاد(ع) صورت نمی‌گرفت قطعا واقعه کربلا در سرزمین کربلا باقی می‌ماند.

وی بیان کرد: بانوان کشور در دفاع از هویت و ارزش‌های اسلامی به تاسی از حضرت زینب(س) جهاد تبلیغی و فرهنگی انجام دهند.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز با اشاره به استعداد بالای دانش آموزان ساوجی اظهار کرد: ساوه به دلیل مهاجر پذیر بودن از جمعیت بالای دانش آموزی برخوردار است که بیانگر ضرورت نگاه جدی به حوزه تامین فضای فیزیکی و کادر آموزشی است.

محمد بهاروند افزود: کسب رتبه های برتر کنکور سراسری و نیز عناوین ممتاز مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی توسط دانش آموزان ساوجی نشان از هوش بالا و مجاهدت علمی آنان دارد از این رو باید تلاش کرد تا در تامین زیرساخت های تحصیلی کمبودها را برطرف کرد.

به گزارش ایسنا، مدیر آموزش و پرورش ساوه نیز شعار آموزش و پرورش را در سال تحصیلی جدید تعلیم و تربیت با مهر حسینی بیان کرد و گفت: سال تحصیلی جدید در 310 مدرسه شامل 233 مدرسه شهری و 77 مدرسه روستایی با فعالیت 2 هزار و 225 پرسنل شاغل شامل معلم و کادر آموزشی و با سه هزار و 905 دانش‌آموز کلاس اولی آغاز می‌شود .

ابراهیم فراشیانی در ادامه گفت: شهرستان ساوه از لحاظ رتبه آماری، تعداد دانش‌آموز، تعداد کادر آموزشی و فضای آموزشی رتبه دوم استانی را به خود اختصاص داده است، اما از لحاظ رتبه علمی همچون مسابقات علمی، المپیادها، رتبه‌های فرهنگی، ورزشی و خیرین رتبه اول را داراست .

وی بیان کرد: در سال جاری 32 دانش آموز شهرستان توانستند در کنکور سراسری حائز رتبه کمتر از ۱۰۰۰ شوند. کسب رتبه برتر پژوهش سرای کشور و کسب رتبه‌های برتر مسابقات فرهنگی ورزشی و علمی نشان از استعداد بالای دانش آموزان دارد.

مدیر آموزش و پرورش ساوه در ادامه خواستار مشارکت خیرین و آحاد مردم به منظور ساخت مدرسه به منظور توسعه فضای فیزیکی آموزشی و تک شیفت آموزشگاه‌ها با هدف کیفیت بخشیدن به آموزش شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group