شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: ظرفیت‌های تاریخی این شهرستان مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جلسه هماهنگی به منظور اجرای طرح بزرگ مسجد تا مسجد که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اعضای شورای اسلامی شهر، کارشناسان باستان شناسی و مدیران شهری در شهرداری ساوه برگزار شد، اظهار کرد: ساوه با برخورداری از آثار تاریخی و باستانی متعدد از جمله مسجد جامع، ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه ظرفیت‌های ارزشمند تاریخی ساوه با قدمتی قریب به هزار سال تاکنون مورد توجه قرار نگرفته‌اند، لذا معتقدیم برای شکوفا شدن این ظرفیت‌ها باید طرح های ارزشمندی مانند محور تاریخی فرهنگی بزرگ مسجد تا مسجد از یک نقطه شروع شود.

فرماندار ساوه محوریت طرح مسجد تا مسجد را ایجاد یک محوطه فرهنگی و تاریخی میان دو مسجد جامع با قدمت هزارساله و مسجد سرخ واقع در میدان انقلاب این شهر بیان کرد و گفت: اجرای طرح مسجد تا مسجد به فاصله یک کیلومتری بین این دو مسجد یک فضای فرهنگی مناسب را میان این دو اثر تاریخی و شاخص شهر ساوه ایجاد خواهد کرد.  

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز از آمادگی این سازمان جهت همکاری با شهرداری برای اجرای این طرح خبر داد.

سید محمد حسینی بیان کرد: طرح مسجد تا مسجد یک پروژه حیاتی و ارزشمند برای ساوه است و برای اجرای آن باید تمامی مسئولان شهرستان درکنار هم قرار گیرند.

شهردار ساوه نیز گفت: محوریت طرح مسجد تا مسجد با ایجاد محوطه فرهنگی، تاریخی میان مسجد جامع و مسجد سرخ شهر است که از سال 85 در مدیریت شهری مطرح شد، اما پس از آن به دلایلی در کمیسیون ماده 5 استان متوقف شده است.

سیدمهدی حسینی افزود: مساجد جامع و سرخ شهر ساوه حدود یک کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و به منظور ایجاد فضای فرهنگی میان این دو اثر تاریخی و شاخص، این طرح بزرگ پیش بینی شده و یقینا بهره‌برداری از آن موجب تحولات عظیم در حوزه گردشگری ساوه خواهد شد.

وی مساحت این طرح را بیش از 20 هکتار و اعتبار مورد نیاز اجرای آن را 400 میلیارد تومان و مدت زمان مورد نیاز برای اجرای آن را حدود 7 سال عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح نیازمند تخصیص اعتبارات استانی، ملی و توان بخش خصوصی است.

در این جلسه ضمن اعلام موافقت متولیان امر برای اجرای این طرح بزرگ، مقرر شد تا در فاز اول طرح با آغاز فعالیت مشاوران، محدوده طرح مشخص شود تا در صورت امکان برای کلنگ زنی در دهه مبارک فجر آماده شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group