پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: همایش شیرخوارگان حسینی سبب ساز ترویج فرهنگ عاشوراست.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت ‌ الاسلام سید ‌ ابراهیم حسینی در همایش شیرخوارگان حسینی که با حضور پرشور مادران و اطفال شیرخوار آنان که در مصلی امام علی (ع) ساوه برگزار شد، اظهار کرد: تحلیل عاشورا موجب ماندگاری واقعه کربلاست و هر چقدر تحلیل عمیق تر باشد دل های بیشتری را در عالم تسخیر می کند و فرهنگ عاشورا را ترویج می ‌ کند.

وی با تاکید بر اینکه کربلا ضامن حیات شیعه و حضرت علی اصغر (ع) ضامن حیات کربلاست، تصریح کرد: حضرت علی اصغر (ع) به عنوان کوچکترین سرباز واقعه کربلا از رموز بقای عاشوراست.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه پیام کربلا، پیام جهانی است، افزود: کربلا محور وحدت و عامل تجمیع قلوب است و عاشورا تاثیر بسزایی در فرهنگ اسلامی داشته است.

او در ادامه بر پیروی از مکتب حسینی و پرورش فرزندانی برای یاری قیام امام زمان (عج) تاکید کرد و گفت: قرائت نذرنامه به صورت سراسری در این همایش از سوی مادران و نذر شیرخوارگان برای یاری قیام امام زمان (عج) اقدام بسیار ارزشمند معنوی است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که تهاجم فرهنگی و جنگ نرم پیرامون جوانان را احاطه کرده است تربیت فرزندان براساس مکتب اهل بیت (ع) و فرهنگ قرآنی که منطبق با سبک زندگی اسلامی است ضروری است.

حجت الاسلام حسینی خطاب به مادران شرکت کننده در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی گفت: فرزندانتان را حسینی و زینبی تربیت کنید و با فرهنگ عاشورا بزرگ کنید تا در ترویج مکتب اسلام سهیم باشید.

وی تصریح کرد: حضرت علی اصغر (ع) به عنوان کوچکترین رزمنده کربلا جان خود را فدای ولایت کرد تا اسلام زنده بماند از این رو برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی اقدامی ارزشمند در آشنایی بیشتر مادران با فلسفه عاشوراست. آنان با عزاداری بر مصائب اهل بیت (ع) با ائمه اطهار(ع) تجدید پیمان می ‌ کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group