پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

مدیر عامل موسسه خیریه کریم اهل بیت (ع) ساوه گفت: ملزومات و مایحتاج تحصیلی نیازمندان تحت پوشش این موسسه توزیع شد.

علی فرقانی در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، عنوان کرد: به همت این موسسه خیریه و با مشارکت خیرین نیکوکار مایحتاج تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت جامعه هدف شامل خانواده های ایتام، بی سرپرست و خانواده هایی که به دلیل فقر مالی در شرایط اقتصادی دشواری بسر می برند در قالب طرح کریمانه مهر تامین و طی روزهای اخیر توزیع شد.

وی تصریح کرد: ملزومات تحصیلی شامل لباس فرم مدرسه از طریق معرفی نامه با فروشگاههای طرف قرارداد موسسه، کیف مدرسه، دفتر، نوشت افزار، مداد نقاشی، کتاب درسی در تمامی مقاطع تحصیلی به ارزش تقریبی 170 میلیون ریال تهیه و توزیع شده است و برای ایتام نیز کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته شده است.

او گفت: وضعیت نابسمان اقتصادی برخی از خانواده ها از مهمترین دلایل افت تحصیلی دانش آموزان است و قطعا برخی از خانوارهایی که از بنیه اقتصادی و مادی کمتری برخوردارند قادر نخواهند بود بسیاری از ملزومات تحصیلی و نیازهای آموزشی فرزندان خود را تامین کنند که پیامد منفی را به همراه خواهد داشت و بعضا شرایط به گونه ای می شود که به تدریج انگیزه تحصیل در بین دانش آموزان تضعیف شده و دچار یک دل زدگی و سرخوردگی می شوند.

فرقانی بیان کرد: گروههای تحقیق موسسه خیریه کریم اهل بیت (ع) ساوه که با حفظ کرامت انسانی خانواده های تحت پوشش اقدام به تحقیق در خصوص نحوه و شرایط زندگی افراد دچار فقر مالی و اقتصادی هستند بعضا مشاهده می کنند که برخی از فرزندان این خانوارها به دلیل ضعیف بودن بنیه مالی و عدم تامین مایحتاج تحصیلی از ادامه تحصیل بازمانده و ترک تحصیل کرده اند.

وی گفت: اکثر دانش آموزان نیازمند در زمره دانش آموزان مستعد هستند و نمرات تحصیلی آنان بیانگر تلاش بالای آنان در کسب علم و دانش است از این رو انتظار می رود که عموم مردم به ویژه خیرین برای حمایت تحصیلی از دانش آموزان بی بضاعت در تاسی به سیره اهل بیت (ع) پیشگام شوند و در مدت زمان باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

وی آمار دانش آموزان تحت پوشش این موسسه را 129 نفر اعلام کرد و گفت: از عموم مردم نیکوکار شهرستان درخواست می شود نسبت به تامین کفش و لباس گرم دانش آموزان بی بضاعت این موسسه را یاری کنند تا قبل از شروع فعالیت مدارس بتوانیم سایر نیازهای دانش آموزان را تامین کنیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group