شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت خیرین و حمایت کمیته امداد روند خانه دار شدن نیازمندان را تسریع می کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در جلسه بررسی عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه که با حضور رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بالای خیرین در شهرستان ساوه عنوان کرد: خیرین و مجموعه دستگاه های اجرایی این شهرستان آمادگی مشارکت در احداث واحدهای مسکونی مورد نیاز افراد بی بضاعت را دارند.

وی بیان کرد: این آمادگی برای انعقاد تفاهم نامه در بین خیرین وجود دارد که به همان میزان که از سوی کمیته امداد تسهیلات برای خانه دار شدن افراد نیازمند در نظر گرفته شود معادل آن از سوی خیرین و مجموعه اداری شهرستان تامین شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در ادامه به نقش کلیدی کمیته امداد در حل مشکلات نیازمندان اشاره کرد و گفت: این نهاد مقدس همواره با نقش تاثیرگذار خود در خدمت رسانی به نیازمندان و خودکفایی آنان پیشتاز بوده است.

وی به افزایش بیش از سه برابری میزان دریافتی مستمری بگیران تحت پوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی با مصوبه مجلس اشاره کرد و گفت: این میزان افزایش نقش مهمی در کاهش بخش اعظمی از نیازهای معیشتی جامعه فقرا داشته است.

منصوری با اشاره به اینکه شهرستان ساوه به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی به صورت ویژه و خاص باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ساوه و زرندیه با بیش از 400 روستا از پتانسیل بالایی در حوزه صنعت و کشاورزی برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: با وجود رشد شهرستان و افزایش جمعیت اما نرخ بیکاری در آن پائین تر از میانگین استانی است و این نشان از ظرفیت بالای اقتصادی این منطقه دارد.

به گزارش ایسنا، فرماندار ساوه نیز گفت: ساوه به دلیل برخورداری از جاذبه های صنعتی و کشاورزی از ظرفیت مهاجر پذیری بالایی برخوردار است به طوری که در طی سالهای 90 تا 95 شاهد افزایش 50 هزار نفری جمعیت این شهرستان بوده ایم که به اندازه جمعیت دو شهرستان استان مرکزی است.

محمد بهاروند افزود: این شهرستان به دلیل برخورداری از منابع و امکانات مناسب از ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال برخوردار است و می طلبد با حمایت نهادهایی نظیر کمیته امداد که نقش عمده ای در توانمندسازی و خودکفایی مردم دارند با اشتغالزایی روند بیکاری و تبعات ناشی از مهاجر پذیری را در این شهرستان کاهش داد.

وی تصریح کرد: ایجاد طرح های اشتغالزا با حمایت کمیته امداد و نیز تامین مسکن برای افراد بی بضاعت موجب برطرف شدن بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی مردم به ویژه افراد بی بضاعت خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام ساوه نیز گفت: ساوه شهری با قدمت بالایی است که بیش از 87 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 283 هزار نفر را در خود جای داده است.

عباس محمدی با اشاره به اینکه 4067 خانوار از جمعیت ساوه تحت پوشش امداد هستند عنوان کرد: هم اکنون 6791 نفر معادل 4.6 درصد جمعیت این شهرستان مددجوی کمیته امداد هستند و بالغ بر 80 درصد جمعیت تحت پوشش معیشت بگیر این نهاد هستند.

وی بیان کرد: بزرگترین فرصت در این شهرستان همدلی و همراهی مسئولین شهرستان و مردم با این نهاد مقدس است و برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور و نیز ظرفیت کشاورزی و دامی از دیگر فرصت های شهرستان است و به دلیل برخورداری از این جاذبه ها به شهری مهاجر پذیر تبدیل شده است.

محمدی گفت: ساوه شهری کاملا مذهبی با مردمانی دیندار است که در امور خیریه پیشگام هستند و بالغ بر 110 مسجد با کارکرد امدادگری و حوزه اجتماعی فعال است.

وی به برخی تهدیدات شهرستان اشاره کرد و گفت: 18منطقه حاشیه نشین با جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر در ساوه وجود دارد که از این تعداد 183 خانوار با جمعیتی بالغ بر 500 نفر از حاشیه نشینان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

مدیر امداد ساوه بیان کرد: تعطیلی بسیاری از واحد‌های صنعتی و تولیدی معضلات و مشکلاتی را ایجاد کرده است و میزان مراجعان روزانه اقشار آسیب‌پذیر به مراتب بیشتر از مراجعات مددجویان است.

وی به نقش امداد در برطرف کردن مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: نهاد مقدس امداد بازوی توانمند نظام در جهت خدمت رسانی و تقویت اعتماد و احیای مسئولیت اجتماعی و مبارزه با بی تفاوتی اجتماعی است و اقدامات این نهاد براساس منویات رهبری و منطبق با سیاستهای پنج ساله برنامه ششم توسعه است.

محمدی افزود: بر این اساس سیاست های امداد با هدف پیشگیری از تولید نظام یافته فقر، افزایش سه برابری دریافتی مستمری بگیران، مشارکت در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با توانمند سازی نیازمندان با ایجاد اشتغال و احیای فرهنگ کار و تلاش در خانواده هاست.

وی به تقویت سبک زندگی اسلامی و ایرانی و نیز کاهش فرایند رسیدگی به نیازهای نیازمندان با چابک سازی ساختاری و تلاش برای حمایت معنوی از محرومان با واگذاری امور به مردم را از دیگر اقدامات دانست.

مدیر امداد ساوه در ادامه به بهبود وضعیت فضای کار و اشتغال اشاره کرد و گفت: دو هزار و 183 طرح اشتغالزایی در این شهرستان اجرا شده است که با اجرای آن 1218 مورد خودکفا شده و از چرخه حمایتی خارج شدند.

وی تعامل با سازمان های همسو و موسسات خیریه با عقد تفاهم نامه مکتوب و جلوگیری از موازی کاری و افزایش ضریب نفوذ صندوق صدقات در بین خانوارها را از دیگر توفیقات این نهاد برشمرد و افزود: این نهاد در مجموع مراجعات موردی به دلیل شرایط دشوار اقتصادی پاسخگوی نیاز بیش از 12 هزار خانوار ساوجی است.

محمدی به ارائه 344 مورد درخواست با تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن تسهیلات مناسب شاهد خودکفایی این تعداد مددجوی تحت پوشش و خروج آنان از چرخه حمایتی خواهیم شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group