جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

استاندار مرکزی گفت: باید از خودتحریمی دست بکشیم و از آن عبور کنیم، اگر مردم سرمایه گذاری نکنند دست و پای دولت بسته خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در جمع منتخبین ساوه اظهار کرد: همزمان با هفته دولت 79 پروژه با رقم 120 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی برای 541 نفر در این سفر افتتاح و 17 پروژه نیز کلنگ زنی شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی این پروژه ها موجب تقویت اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری می شود، افزود: ساوه برخی بدعت ها و رکوردها را جابجا می کند و از توان همه افراد و نخبگان بویژه از ظرفیت 30 درصدی بانوان طبق برنامه ششم توسعه استفاده می کند.

آقازاده توجه ویژه به جمعیت زنان و مدیریت بانوان را جزو شاخص های مثبت فرهنگی شهرستان ساوه دانست و افزود: ساوه سر پیکر استان مرکزی است و یک پیکر نمی تواند بدون سر زنده باشد.

وی با تاکید بر اینکه وحدت و همدلی بسیاری از مشکلات شهرستان را برطرف خواهد کرد، افزود: اتفاقات خوبی در این شهرستان در حال وقوع است.

آقازاده با بیان اینکه در شرایط سختی قرار داریم و روزهای سخت را نیز پیش رو داریم، افزود: در این شرایط باید به توانمندی های داخلی تکیه کرد، تجربه نشان داده است که اعتقاد به اراده و توان داخلی توانسته است در بدترین شرایط و روزها توفیقات بسیاری را نصیب کشور کند.

وی با اشاره به نوسانات قیمت ها و افزایش قیمت های اخیر اظهار کرد: این نوسانات باعث شده است که هم کارگر و هم کارفرما هر دو آسیب ببینند. در چنین شرایطی تنها با وحدت ملی و همت جمعی می توان برای این کشور حماسه آفرینی کرد.

آقازاده با تاکید بر اینکه امیدمان نباید به بیرون از مرزها باشد، گفت: هرچند که مذاکره نتایج خوبی داشته باشد، اما باید در فضای عادلانه و خارج از افکار تحمیلی و دیکته ای صورت بگیرد.

وی بر لزوم تلاش برای توسعه شتابان ساوه با توجه به ظرفیت های متعددی که در این شهرستان وجود دارد، تاکید کرد و افزود: صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی تاثیرگذار در توسعه شهرستان به صحنه بیایند و به تقویت رونق اقتصاد کمک کنند .

آقازاده با بیان اینکه اقتصاد کشاورزی و دامداری کمتر تحت تاثیر تحریم است بر این اساس توسعه فعالیت های کشاورزی و دامی باید در دستور کار فعالان اقتصادی قرار گیرد .

وی اظهار کرد: باید از خودتحریمی دست بکشیم و از آن عبور کنیم. اگر مردم سرمایه گذاری نکنند دست و پای دولت بسته خواهد ماند.

آقازاده افزود: حدود 12 درصد از نقدینگی جامعه جزو درآمد دولت است و دولت به تنهایی نمی تواند جوابگوی نیاز کشور باشد بلکه باید بخش خصوصی به کمک دولت بیاید تا مشکلات کمتر شود .

به گفته وی، حسن مدیریت و تدبیر مناسب از سوی دولت و همکاری مردم در مواقع حساس اقتصادی راهکار اصلی برون رفت از مشکلات اقتصادی است تا نوسانات ارز و سکه و‌ گرانی بوجود نیاید.

به گزارش ایسنا، سعید فرخی معاون امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه در مسائل اقتصادی مسئولان با مردم همنوا هستند، گفت: برخی از مسائل به مشکلات بیرون از کشور برمی گردد، اما ضرورت داشت تا دولت آمادگی بیشتری در این حوزه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال بهبود شرایط است، گفت: شرایط جهانی با سیاست های اقتصادی دولت همسو نشد و نتیجه آن بروز مشکلاتی است که مشاهده می کنیم.

فرخی اظهار کرد: به وضعیت عادلانه و شرایط مطلوب نزدیک می شویم و از وضعیتی که فعلا آشفتگی ایجاد کرده است در حال عبور کرده و با وضعیت فعلی در حال انطباق هستیم.

وی بابیان اینکه دستورالعمل تک نرخی شدن ارز و برخی دیگر دستور العمل ها شرایط را بهبود داده و کشور را از وضعیت دشوار و سخت عبور داده است، به تلاطم هایی در عرضه مواد اولیه و نیز در حوزه توزیع مشاهده می شود، اشاره کرد و گفت: دستورالعمل عرضه آلومینیوم شرایط را بهتر کرده و به رفع مشکلات فعالان این حوزه کمک کرده است.

فرخی با بیان اینکه به دنبال برنامه ریزی های هستیم که با رونق اقتصادی کمترین آسیب را ببینیم و به سمت ثبات پیش می رویم، اظهار کرد: برنامه جامعی برای امنیت در حوزه کشاورزی در دستور کار داریم.

به گزارش ایسنا، رکود در بازار مصرف، مشکل تامین مواد اولیه صنایع، قوانین دست و پاگیر در حوزه صنعت؛ دستورالعمل های متناقض صادره در حوزه تولید، افزایش دوبرابری نرخ کارمزد بانکی، جولان دلال ها و واسطه ها در بازار، فعال شدن اداره صنعت و معدن ساوه و توانمند تر شدن آن با افزایش اختیارات، تشکیل اتاق بازرگانی در ساوه، توسعه نامتوازن مراکز دانشگاهی در ساوه به دلیل افزایش آمار دانشگاهها، تصمیم گیری در خصوص حل مشکلات کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاهها، بازنگری در رشته های دانشگاهی، تربیت نیروهای متخصص، پژوهشگر و کارآفرین در دانشگاه‌ها، تجدید نظر در سرانه ورزشی ساوه با برخورداری از 12 هزار ورزشکار سازماندهی شده، لزوم مدیریت در مصرف آب در حوزه کشاورزی، پرهیز از کشت با نیاز آبی بالا، پیوند صنعت با ورزش، لزوم تخصیص اعتبارات بیشتر در حوزه ورزش، بیکاری و شرایط سخت و دشوار اقتصادی در جامعه، چالش های کارگری و اخراج دسته جمعی کارگران، تهی شدن سفره کارگران، مشکل درمان جامعه کارگری، بهره گیری از توان بانوان در ابعاد گوناگون مدیریتی جامعه، تخصیص اعتبارات برای مرمت و بازسازی مدارس و ضرورت خیرین برای توسعه مراکز آموزشی، برخی از مشکلات و مطالبات بیان شده توسط منتخبان شهرستان ساوه در حضور استاندار بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group