پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

تمامی اخبار

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم و هفته دولت و با حضور نماینده مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولان مرکز تست مخازن خودروهای گازسوز(هیدرواستاتیک) در مرکز معاینه فنی ساوه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: افتتاح مرکز تست مخازن خودروهای گازسوز در ساوه موجب تسهیل در امور مردم و عدم مراجعه شهروندان به شهرهای دیگر می شود و موجب صرفه‌جویی در هزینه و زمان خواهد شد.

محمدرضا منصوری افزود: تست مخازن خودروهای گازسوز و انجام معاینه فنی براساس برنامه زمان بندی اعلام شده علاوه بر انطباق با شاخص‌های زیست محیطی زمینه ساز رانندگی مطمئن و موجب کاهش تلفات جانی در هنگام حوادث و سوانح رانندگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با سیستم مدیریتی و سامانه‌ای که در مرکز معایه فنی به صورت متمرکز در سراسر کشور تعریف شده است به صورت لحظه‌ای معاینات فنی خودروها کنترل می شود و تمامی مواردی که باید در حین رانندگی یک خودروی ایمن از آن برخوردار شود تحت نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در خانه ملت به آلودگی هوا ناشی از تردد خودروهای آلاینده و فاقد شاخص‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: مرکز معاینه فنی خودروها نقش مهمی در کنترل آلودگی محیط ناشی از تردد خودروها دارد.

وی بیان کرد: لازم است با اطلاع رسانی لازم و فرهنگ سازی، دانش و آگاهی لازم به مردم ارائه شود که براساس برنامه زمان بندی اعلام شده هر مالک خودرویی معاینات فنی برای سلامت در رانندگی و کاهش تلفات جانی و مالی را انجام دهد.

منصوری تصریح کرد: تست مخازن خودروهای گازسوز نیز اقدام بسیار مثبتی برای آگاهی از سلامت کپسول‌های گاز و جلوگیری از انفجار احتمالی مخازن گاز در خودروها خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تجهیزات بکار رفته در این مرکز معاینه فنی گفت: ادوات و تجهیزات بکار رفته در این مرکز تولید داخل کشور بوده و به تائید سازمان استاندارد نیز رسیده است و کنترل و ارزیابی آن نیز بسیار دقیق است.

وی همچنین به استقرار هاب سوخت در شهرصنعتی کاوه و منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: استقرار هاب سوخت نقش مهمی در توسعه شاخص های اقتصادی شهرستان ساوه داشته است.

به گزارش ایسنا، مدیر مرکز معاینه فنی ساوه نیز گفت:مرکز مکانیزاسیون معاینه فنی از سال 1388 در ساوه شروع به فعالیت کرد و  طی این سالها همواره با سرمایه گذاری لازم تجهیزات و امکانات خود را منطبق با شاخص های زیست محیطی بروز رسانی کرده است.

داود عرب افزود: برای تکمیل تمامی بخش های مرکز معاینه فنی ساوه بخش تست خودروهای دوگانه‌سوز هیدرواستاتیک با خرید تجهیزات لازم راه اندازی شده است تا موجب تسهیل در امور شهروندان شود.

وی افزود: برای احداث این مرکز تست بالغ بر پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است تا مخازن گاز خودروهای دوگانه سوز تست شود و تمامی مراحل آن به صورت سیستماتیک صورت می‌گیرد.

عرب بیان کرد: با راه اندازی این مرکز برای 8 نفر اشتغال مستقیم و ۲۷ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است و این مرکز در یک شیفت کاری هشت ساعته فعالیت دارد و‌ قابل ارتقا به دو شیفت کاری است.

وی گفت: این مرکز که در مساحتی بالغ بر ۳۰۰ متر مربع فضای بسته و دو هزار متر فضای باز احداث شده است روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ خودروی سبک و میانگین ۳۵ خودروی سنگین را برای انجام معاینه فنی پذیرش می‌کند.

در این مراسم مسئولان از بخش‌های مختلف مرکز معاینه فنی ساوه بازدید و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت آن قرار گرفتند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group