پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 | Thursday 9 May 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون سازمان رسانه‌ای موجب ارتقای جایگاه خبرنگاران شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در آئین بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور اصحاب رسانه شهرستان های ساوه و زرندیه در مسجد جامع ساوه برگزار شد، با تاکید بر اینکه لایحه نظام جامع رسانه‌ای باید شکل قانونی به خود بگیرد، اظهار کرد: حمایت از آزادی روزنامه‌نگاران و حرفه ای شدن فعالیت روزنامه‌نگاری، استقلال و امنیت حرفه ای روزنامه نگاران و نظارت حرفه ای بر عملکرد آنان، ارتقای سواد رسانه ای و حمایت از حقوق صنفی رسانه‌ها از دیگر ثمرات تصویب قانون نظام جامع رسانه ای است.

وی تصریح کرد: امیدواریم این لایحه هر چه سریعتر در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد تا بخش اعظمی از مشکلات حوزه رسانه ای کشور برطرف شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در ادامه با تاکید بر اینکه خبرنگاران در انعکاس کاستی‌های جامعه از انتقاد منصفانه نترسند، افزود: نقد منصفانه به معنای انعکاس توامان نقاط قوت و نقاط ضعف است و اگر چنین رویه‌ای در رسانه‌های کشور حاکم شود قطعا مسیر توسعه هموارتر خواهد شد.

وی با تاکید بر حمایت ادارات دولتی و بخش خصوصی از رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه ها از ظرفیت بالایی در انعکاس عملکرد دستگاههای اجرایی برخوردار هستند و ضمن تقویت امید و نشاط در جامعه در راستای رسانه ای کردن خدمات نظام با تخصیص بخشی از اعتبارات فرهنگی به رسانه‌ها موجب رونق اقتصادی مطبوعات خواهد شد.

منصوری با تاکید بر اینکه تعامل و همکاری دوطرفه مردم و مسئولین موجب توسعه و پیشرفت منطقه و کشور می‌شود، گفت: مسئولان نباید طوری رفتار کنند که رسانه‌ها سیاسی شوند بلکه باید اجازه داد جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... را در رسانه‌ها شاهد باشیم.

وی زندگی ساده و دوری از اشراف‌گرایی در مسئولین را موجب تقویت اعتماد عمومی دانست و گفت: این اعتماد زمینه‌ساز تعامل و همکاری دوطرفه برای توسعه پایدار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران در راستای صیانت از منافع مردم و مصالح کشور باید از تشویش اذهان عمومی پرهیز کنند، گفت: نباید به حب و بغض نسبت به رفتار و عملکرد مسئولان عمل کرد بلکه باید با نقد منصفانه و دوری از غوغاسالاری و تنش در راستای خواست مردم و منافع کشور کار اطلاع رسانی را انجام داد که خوشبختانه این رویه در بین خبرنگاران ساوه و زرندیه وجود دارد.

منصوری با اشاره به اینکه مسئولان بدانند نقد منصفانه زمینه ساز اصلاح جامعه است، اظهار کرد: جناح‌بندی‌های سیاسی موجب خواهد شد خبرنگاران از رسالت اصلی خود که همانا انتشار اخبار صحیح نظام و دولت برای جامعه است فاصله بگیرند.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: رسانه‌ها نقش نورافکنی در جامعه دارند و در انعکاس معضلات بهترین هدایتگر هستند.

محمد بهاروند اظهار کرد: تلاش رسانه‌ها برای انعکاس نقاط قوت و ضعف جامعه چه در حوزه دولتی و چه در بخش خصوصی، روحیه امید و نشاط را در وضعیت کنونی و شرایط خاص کشور به جامعه تزریق می‌کنند.

وی گفت: بیان نارسایی‌ها و کاستی‌ها در کنار نقاط قوت موجب تقویت دستگاه‌های اجرایی شده و در حفظ انسجام و هماهنگی بی بخشی بسیار موثر است.

بهاروند از رسانه‌ها به عنوان چشم بینای جامعه تعبیر کرد که در سازندگی کشور نقش موثر دارند و گفت: دستگاه‌های اجرایی قدردان و حامی رسانه‌ها باشند و از ارشادات رسانه‌ها ناراحت نشوند.

وی با تاکید بر حمایت از رسانه‌ها محلی، اظهار کرد: رسانه‌ها مشاورین آگاه مردم هستند و تلاش شده است تا هیچ دستگاهی از رسانه‌ها شکایت نکنند.

معاون اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ساوه نیز عنوان کرد:‌ حضور رسانه‌ها در این مسجد هزار ساله موجب آشنایی بیشتر آنان با این مکان تاریخی که شناسنامه و هویت شهر ساوه است خواهد شد.

رضا ایاز با اشاره به معماری اصیل ایرانی بکار رفته در ساخت این مسجد که از شاهکارهای معماری جهان به شمار می‌رود، گفت: تلاش رسانه‌ها موجب تقویت فرهنگ عمومی برای صیانت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهر می‌شود.

وی خواستار معرفی هر چه بیشتر میراث فرهنگی و آثار تاریخی شهرستان برای تقویت صنعت گردشگری و جذب توریست شد و افزود: ساوه با برخورداری از بیش از 400 اثر تاریخی ظرفیت بالایی برای تقویت صنعت گردشگری دارد و معرفی این آثار تلاش همه جانبه رسانه‌ها را می‌طلبد.

در این مراسم که با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از پیشکسوتان، خبرنگاران و توزیع کنندگان مطبوعات تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group