جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: صرف نگرانی برای بروز آسیب‌های اجتماعی کافی نیست بلکه باید با ارائه راهکار لازم برای برطرف کردن آن برنامه ریزی کرد و کار عملی صورت داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه، اظهار کرد: توانمندسازی برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی کار فرهنگی می خواهد.

وی با اشاره به آمار بالای بروز آسیب‌های اجتماعی در نقاط حاشیه نشین شهر گفت: ساکنین حاشیه شهر به دلیل مشکلاتی که دارند امکان شرکت و حضور در برنامه‌های فرهنگی شهر را ندارند از این رو در راستای پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها و آسیب ها لازم است کار میدانی انجام شود و دوره های آموزشی در نقاط حاشیه‌ای برگزار شود.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه طرح‌های فرهنگی با برنامه ریزی و کارشناسی تاثیرگذار خواهد بود، گفت: مهارت زندگی و مهارت فرزندپروری دو وظیفه مهم برای گسترش کیفی فرهنگ به همت عناصر فرهنگی است که باید مبتنی بر سبک زندگی اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی غربی تهدید کننده جامعه است، اظهار کرد: آموزش اسلامی باید در راس آموزش هایی باشد که به منظور پیشگیری، درمان و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با سبک زندگی غربی صورت می گیرد.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به تحرکات اخیر دولت آمریکا گفت: آمریکا غیرقابل اعتماد است و فشارهای اخیر برای تحمیل مسئله سازش است. مشکلات مردم جدی است اما نباید به بهانه مشکلات مردم تن به سازش و مذاکره دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد رضایتمندی مردم یک اصل برای کارگزاران نظام باید باشد، افزود: هر کاری که موجب نارضایتی مردم شود، یک اقدام ضد انقلابی است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ساوه با اشاره به پلمب سفره‌خانه‌هایی که اقدام به عرضه قلیان می‌کردند گفت: طبق مصوبه مجلس قهوه‌خانه‌ها جزو اماکن عمومی محسوب نمی‌شوند از این رو عرضه قلیان در این اماکن مجاز دانسته شد.

حسین معمارنیا افزود : ساوه جزو نخستین شهرهایی بود که طبق قانون گذشته منع عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها و سفره خانه ها را اجرایی کرد اما تناقض در قانون زحمات مدیریت شهرستان را هدر داد.

به گزارش ایسنا، رییس دادگستری ساوه نیز گفت: مهمترین دغدغه مردم تامین معیشت است و همین موضوع عامل بروز آسیب‌های اجتماعی است.

هادی ملکی افزود: به دلیل محدودیت منابع مالی در حوزه فرهنگی اجرای فعالیت‌های فرهنگی هم با کندی مواجه شده است و لازم است با برنامه‌ریزی دقیق و ارائه راهکار لازم به دنبال ارتقای شاخص‌های حوزه فرهنگ بود.

وی به ضعف قوانین اشاره کرد و گفت: وضع قوانین مناسب و کارآمد متناسب با نیاز جامعه کمک شایانی به پیشگیری از وقوع جرم خواهد کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز گفت: برنامه ریزی، خلاقیت و نوآوری لازمه اجرایی کردن ایده های فرهنگی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

حسین محمودی فر عنوان کرد: فقر اقتصادی عامل بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نظیر خودکشی است از این رو کار جمعی و پرهیز از اقدامات جزیره ای بسیار کارساز است.

برگزاری جلسات آموزشی به همت دانشکده علوم پزشکی ساوه در خصوص پیشگیری و کاهش خودکشی، برگزاری جلسات آموزشی و سلامت روان برای ائمه جماعت و مداحان، هماهنگی بین بخشی برای تقویت مشاوره فرهنگی در جامعه به ویژه در مدارس، پیگیری مصوبات شورای فرهنگ به صورت هر سه ماه یکبار توسط فرمانداری، از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group