جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

برای دومین سال پیاپی و به همت کانون بسیج رسانه ساوه و زرندیه و با مشارکت بخشداری بخش خرقان، شهرداری و اداره آموزش و پرورش ساوه، اردوی یک روزه فرهنگی تفریحی خبرنگاران شهرستان ‌ های ساوه و زرندیه در بخش خرقان از توابع شهرستان زرندیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، در آستانه فرا رسیدن 17 مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار اردوی خانوادگی یک روزه خبرنگاران شهرستان ‌ های ساوه و زرندیه به استعداد 41 نفر در بخش خرقان از توابع زرندیه برگزار شد.

در این تور یک روزه رسانه ‌ ای، خبرنگاران با حضور در روستاهای الویر، چناقچی و چهارحد از توابع زرندیه با توانمندی ‌ ها و جاذبه ‌ های گردشگری این روستاها آشنا شدند و از نمایشگاه صنایع دستی روستای چهارحد نیز بازدید کردند.

این اردوی فرهنگی و تفریحی با هدف تقویت روحیه نشاط و همبستگی بین خبرنگاران، آشنایی و بررسی توانمندی‌ها و ظرفیت ‌ های منطقه، تبادل اطلاعات و تجربه اندوزی و پویایی رسانه‌ها برگزار شد.

در جریان این بازدید بخشدار بخش خرقان به معرفی این بخش پرداخت و گفت: بخش خرقان 1500 کیلومتر وسعت داشته و براساس آخرین سرشماری 1055نفر جمعیت دارد که مشتمل بر یک نقطه شهری و سه دهستان است.

موسی لطفی فر با تاکید بر قدمت بخش خرقان اظهار کرد: ابنیه تاریخی این بخش به هزاره چهارم قبل از میلاد بر می‌گردد که نشان از قدمت بالا و تمدن کهن آن دارد.

وی بیان کرد: شرایط جغرافیایی و موقعیت خرقان به لحاظ گردشگری و جذب توریسم به گونه ای است که در تمام فصول سال بویژه بهار و تابستان مقصد گردشگران بوده و مسافران و گردشگران بسیاری برای بازدید از بناهای تاریخی مانند امامزادگان، محوطه های تاریخی، حمام های تاریخی، طبیعت بکر و زیبا به این منطقه سفر می کنند.

وی با اشاره به اینکه عمده شغل مردم این بخش کشاورزی و دامداری است، گفت: 18 هزار هکتار اراضی دیم و هزار و چهار صد هکتار اراضی آبی برای کشت گندم در این بخش وجود دارد که سالانه نزدیک به 20 هزار تن گندم تولید می شود و گندم خرقان مرغوبترین گندم تولیدی استان مرکزی است.

بخشدار خرقان تولید سالانه 18 هزار و 700 تن انواع محصولات باغی ، فعالیت 15 هزار کندو و تولید سالانه 75 تن عسل ، وجود معادن متعدد، تولید هزار و 150 تن مواد پروتئینی و گوشت قرمز، فعالیت 31 مرغداری و تولید 3 هزار تن گوشت مرغ را از دیگر مزیت‌ها و توانمندی های اقتصادی این بخش دانست.

وی به خدمات عمرانی انجام شده در بخش اشاره کرد و گفت: در ماههای اخیر بالغ بر چهل میلیارد ریال اعتبارات ارزش افزوده در تمامی روستاها برای عمران و آبادانی و تامین زیرساخت های مناسب هزینه شده است.

لطفی فر تصریح کرد: در 28 روستای بخش خرقان شورای اسلامی تشکیل شده است و 27روستا نیز دهیاری دارند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group