پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی با انتقاد از طرح استیضاح مجدد وزیر کار در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح ربیعی در مجلس تسویه حساب سیاسی است.

داود میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با تاکید بر اینکه استیضاح حق طبیعی و قانونی مجلس شورای اسلامی است افزود: حساسیت نسبت به موضوعات گوناگون و عملکرد دولت از سوی نمایندگان مجلس موجب دلگرمی مردم است اما متاسفانه استیضاح چندباره وزیر کار و رای اعتماد مجدد به او مفهومی دیگر دارد.

وی با اشاره به آخرین استیضاح وزیر کار که چند ماه پیش صورت گرفت و نتیجه آن رای اعتماد مجدد به او شد، گفت: طرح استیضاح مجدد وزیر کار در روزهای اخیر که شرایط بسیار حساسی بر کشور حاکم است و مردم با مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی مواجه هستند، یک اقدام سیاسی و مغرضانه بوده و به نوعی نشانگر آن است که برخی از نمایندگان مجلس به دنبال سهم خواهی از وزیر کار هستند.

دبیر خانه کارگر استان مرکزی گفت: استیضاحی که به دنبال سهم‌خواهی و سیاسی‌بازی از وزیر کار صورت می‌گیرد به نوعی نواختن سیلی نامرئی بر بدنه جامعه کارگری است و برخی از نمایندگان به منظور تسویه حساب با دولت درصدد هستند تا ربیعی را به قربانگاه ببرند و او را قربانی کنند.

وی به سازوکاری که برای طرح یک استیضاح در مجلس پیش بینی شده است اشاره کرد و گفت: در پروسه یک وزیر روال بر این است که در ابتدا طرح در کمیسیون تخصصی مربوطه مطرح می‌شود و فرصتی را برای وزیر در نظر می‌گیرند تا با حضور در کمیسیون از خود دفاع کند و ضمن آشنایی با موارد استیضاح به ارائه توضیحات لازم بپردازد که در خصوص وزیر کار اینگونه عمل نشده است.

وی تصریح کرد: امروز شرایط کشور به لحاظ اقتصادی به گونه ای است که نمایندگان باید به فکر چاره اندیشی برای حل مشکلات معیشتی مردم باشند و با طرح سوال از وزرای مرتبط با حوزه اقتصادی کشور، معیشت مردم را بهبود ببخشند، اما متاسفانه امروز بدون اینکه مجلس به استیضاح وزیر اقتصاد، وزیر کشور و ... و طرح سوال از سایر مقامات مرتبط با حوزه اقتصادی کشور بپردازد به استیضاح وزیر کار می‌پردازد که هیچ نقشی در این حوزه ندارد.

میرزایی با اشاره به برخی نقدهایی که به نحوه فعالیت و حوزه روابط کار وزیر کار از سوی جامعه کارگری مطرح است، گفت: جامعه کارگری با وجود برخی نقدهایی که به وزیر کار وارد می داند طرح استیضاح مقام عالی وزارت کار را در شرایط کنونی کشور به مصلحت نمی‌داند.

وی تصریح کرد: مواردی که در طرح استیضاح وزیر کار مطررح شده هیچ ارتباطی به حوزه وزارتی دکتر ربیعی ندارد و امروز حوزه وزارتی وزیر کار تاوان سنگینی را هم به مجلس و هم بخشی از بدنه دولت پرداخت می‌کند.

دبیر خانه کارگر استان مرکزی از نمایندگان مجلس خواست تا بیشتر به مصالح ملی و جامعه هدف توجه کنند و به دنبال تسویه حساب شخصی و جناحی نباشند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group