جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

 

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مصالحه با دشمن خلاف پیام اربعین است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام محمدتقی عبدوس در نخستین همایش استفاده از ظرفیت اربعین حسینی در ترویج فرهنگ مهدویت در ساوه، بزرگترین پیام اربعین را مقاومت دانست و افزود: تنها عامل پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی رژیم طاغوت و نیز عامل پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس مقاومت و ایستادگی در برابر باطل بود و این وعده الهی است که با صبر و مقاومت پیروزی از آن جبهه حق خواهد شد.

وی بیان کرد: پس از جنگ هشت ساله نیز تنها عاملی که موجب استمرار این نهضت و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شده مقاومت ملت در برابر نقشه های شوم معاندان نظام بوده است.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه به جنگ اقتصادی و تشدید تحریم ها از سوی دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز دشمن ما را تحریم و‌ محاصره کرده است و در این برهه از انقلاب نیز تنها عامل پیروزی ما در برابر دشمن، مقاومت است.

وی به صبر و ایستادگی اهل‌بیت امام حسین(ع) پس از واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت، این ایستادگی و مقاومت موجب شد تا حماسه‌ای با عنوان اربعین در جهان ایجاد و ماندگار شود.

حجت‌الاسلام عبدوس ادامه داد: اگر امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و اسرا در شام و در مجلس یزید از خود ضعف نشان می‌دادند، امکان حضور آنان در کربلا پس از چهل روز از واقعه عاشورا وجود نداشت و حماسه اربعین خلق نمی‌شد.

وی در ادامه از پیاده روی اربعین به عنوان یک مانور حماسی یاد کرد و گفت: در روایات آمده است که زیارت امام حسین(ع) حتی در صورت وجود خطر نباید رها شود و فضیلت بیشتر در پیاده رفتن برای زیارت است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: اگر یکی از شما در طول عمرش به حج رفته ولی به زیارت امام حسین (ع) نرود حتما حقوقی از حقوق خدا و حقوق رسول اکرم (ص) را ترک کرده است زیرا حق حسین(ع) فریضه و تکلیفی است که از جانب خدای تعالی بر هر مسلمانی واجب است.

حجت الاسلام عبدوس در ادامه گفت: پیام دیگر اربعین اتحاد بین مسلمانان و حضور میلیونی مردم در این حماسه بستری مناسب برای تبلیغ دین است و این همان چیزی است که دشمن از آن هراس دارد.

وی با تاکید بر اینکه حماسه اربعین قدرت جهان اسلام را به دنیا مخابره می کند، گفت: عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم از دیگر پیام‌های اربعین است و این پیام توسط آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان به نمایش گذاشته می‌شود.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با اشاره به فرا رسیدن پنج مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب در کشور گفت: چند اجتماع بزرگ در اسلام وجود دارد که اجتماع شبانه روزی با عنوان نماز جماعت و اجتماع هفتگی نماز جمعه از جمله آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه اجتماع نماز جمعه موجب آگاهی مردم و بیمه کردن اسلام می‌شود، عنوان کرد: تریبون نماز جمعه فضایی برای تبلیغ دین و مواضع ولی فقیه در نظام اسلامی است و حضور پرشور مردم موجب تقویت این سنگر عبادی و سیاسی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز گفت: حرکت اربعین یک ظرفیت تبلیغی عظیم برای صدور انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود: حرکت اربعین زمینه ساز به اهتزاز درآمدن پرچم مهدویت در جهان است و این اجتماع قطعا زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) خواهد شد.

وی در ادامه گفت: اسلام هراسی دشمنان گرچه موجب محرومیت امت اسلامی از اجتماع عظیم حج شد، اما این اجتماع که جمعیت آن به حدود سه میلیون نفر می رسید به فضل الهی به اجتماع عظیم اربعین حسینی تبدیل شد و در این اجتماع حدود 30 میلیون نفر حماسه‌ای بی بدیل در دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی خلق می‌کنند.

مسئول حرکت جهانی مهدوی اربعین گفت: حماسه اربعین حسینی با عظمت ترین و با شکوه‌ترین اجتماع اعتقادی در جهان است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد شجاعی در نخستین همایش استفاده از ظرفیت اربعین حسینی در ترویج فرهنگ مهدویت در ساوه، اجتماع عظیم اربعین حسینی را تمرین وفاداری و همدلی بین امت اسلامی دانست و افزود: تبلیغ فرهنگ مهدویت در جهان ماموریت موسسه منتظران ظهور است که با فعالیت‌های آموزشی با مشارکت جامعه‌المصطفی زمینه‌ای ایجاد می‌شود تا وجود امام زمان (عج) به جامعه معرفی شود.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر و بعد از سقوط صدام، حرکتی در کشور عراق پدیدار شد که می‌توان از آن به عنوان یک انقلاب بزرگ و حماسه بی‌نظیر تعبیر کرد و این حرکت مقدس سیر تکاملی خود و قدرتمند شدن خود را پیمود و امروزه حرکت مقدس اربعین به یک حرکت بزرگ جهانی و حماسه عظیم بین‌المللی تبدیل شده است.

شجاعی ادامه داد: به برکت حماسه اربعین افزون بر 90 کشور با ترکیبی از شیعیان، اهل تسنن، مسیحیان، یهودیان، هندوها و حتی لائیک‌ها در این اجتماع عظیم حضور می‌یابند که تجمع 30 میلیونی با این ترکب شگفت‌انگیز آن هم حول محور شخصیت مقدس و یک رهبر الهی، قابل تفسیر نیست.

وی بیان کرد: ده‌ها میلیون انسان عاشق که نماینده صدها میلیون نفر بلکه نماینده جامعه بشریت هستند برای بزرگداشت حقیقت انسانیت یک اجتماع بی‌نظیری را تشکیل می‌دهند و آموزه های سید و سالار شهیدان را در دو محور عشق به خداوند و عشق به انسان‌ها تمرین می کنند.

وی به رسالت حرکت جهانی مهدوی در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی برای استفاده مناسب از فضای بین‌المللی اربعین نخستین گام در این راستاست.

این محقق و پژوهشگر حوزه مهدویت از زیارت اربعین به عنوان موثرترین و کارآمدترین ابزار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: باید عظمت امام حسین(ع) و ارزش عزاداری بر سیدالشهداء در بین جامعه تبیین شود تا از برکات و آثار آن بهره برده شود.

وی با تاکید بر هزینه کرد میلیاردها دلار برای جنگ بین مذاهب توسط دشمنان اسلام اظهار کرد: حماسه اربعین این توطئه معاندان دین را خنثی می‌کند و هزینه مادی و انسانی غرب برای تضعیف دین در بین امت اسلامی به هدر می‌رود.

شجاعی گفت: بنا داریم فرهنگ مهدویت را در حماسه اربعین با ساماندهی و آموزش سه هزار روحانی و بهره‌گیری از ظرفیت سایر مکاتب تبیین کنیم.

وی مهمترین اثر راهپیمایی جهانی اربعین را برطرف کردن موانع ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) دانست و گفت: بر همه آحاد مردم و منتظران حضرت حجت (عج) واجب است که از فرصت بی‌نظیر اربعین برای بسیج و سازماندهی عشاق و سربازان امام زمان (عج) نهایت استفاده را کرده و تمدن بزرگ اسلامی را در فضا و محتوای قدرتمند و ماندگار اربعین پایه‌ریزی کنند.

مسئول حرکت جهانی مهدوی اربعین تاکید کرد: بنابراین از هم اکنون باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم در حماسه جهانی اربعین حضوری موثر داشته باشیم و با حضور خود به وفاداری و همدلی مورد نیاز برای ظهور حضرت مهدی (عج) کمک کنیم و در تشویق دیگران برای حضور در راهپیمایی اربعین از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group