جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

شهردار ساوه از تداوم شیب کاهش سهم شهرداری از عوارض مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: سهم ساوه از 11 میلیارد و 800 میلیون تومان در سه ماه نخست سال گذشته به 9 میلیارد و 300 میلیون تومان در سه ماه سالجاری کاهش یافته که این رقم با کاهش حدود 21 درصدی همراه بوده است.

سید مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، عنوان کرد: سال گذشته شهرداری ساوه به دلیل اجرای قانون برنامه ششم توسعه با کاهش درآمد متاثر از قانون دریافت مالیات از محل ارزش افزوده مواجه و بحران مالی در مجموعه مدیریت شهری و شهر ساوه پدیدار شد.

وی افزود: با وجود این شرایط، مدیریت بحران جزو اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری ساوه قرار گرفت و با برگزاری جلسات تخصصی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، اقدامات لازم برای مدیریت بحران بوجود آمده صورت گرفت زیرا هر گونه کوتاهی ممکن بود که تبعات سنگین و جبران ناپذیری را به شهرداری و شهر ساوه وارد کند.

وی گفت: براساس آمار و ارقام موجود، بودجه 209 میلیاردی شهرداری ساوه در سال گذشته به دلیل قطع درآمد شهرداری از محل ارزش افزوده به 120 میلیارد تومان اصلاح شد و به عبارتی در سال گذشته 90 میلیارد تومان کاهش درآمد صورت گرفت که ضایعه بزرگی برای حوزه مدیریت شهری ساوه بوده است.

حسینی با بیان اینکه ساوه و سه شهر دیگر کشور بیشترین آسیب را از قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده متحمل شدند، تصریح کرد: سال 96 با پدیدار شدن این بحران، مدیریت در هزینه‌های جاری شهرداری و کاهش هزینه‌ها به طرز قابل توجه در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم از محل بودجه 35 درصد را در بخش جاری و مابقی را در حوزه عمرانی هزینه کنیم و توانستیم بالغ بر 1.5 میلیارد تومان از هزینه‌ها را به صورت پایدار کاهش دهیم.  

وی تصریح کرد: با آغاز بکار شورای اسلامی شهر در دوره پنجم با تلاش مدیران و پرسنل شهرداری و اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات صحیح و با حمایت شورای شهر بخش زیادی از خلاء درآمدی پوشش داده شد به نحوی که از آبان ماه سال گذشته شاهد رشد 35 درصدی سایر درآمد های شهرداری بودیم.

وی با بیان اینکه اعمال سیاست‌ها برای مقابله با بحران مالی شهرداری همچنان ادامه دارد، افزود: متاسفانه با شروع مجدد تحریم‌ها و عدم ثبات اقتصادی کشور تاثیرات زیادی بر توقف فعالیت‌های ساختمانی و به تبع آن کاهش درآمدهای پیش بینی می شود و پروژه های عمرانی ما را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

شهردار ساوه یادآور شد: همچنین در حوزه سرمایه گذاری ریسک را به شدت افزایش داده و از تمایل سرمایه‌گذاری در این بخش کاسته است لذا امیدواریم مدیران ارشد کشور با اتخاد تصمیمات و تدابیر درست هر چه زودتر این روند بی ثباتی و رکود را پایان دهند تا شاهد توسعه و زیبایی بیش پیش کشور باشیم.

وی افزود: شهرداری با توجه به درآمدهایی که در گذشته داشت مجموعا هزینه‌ای معادل 7.5 الی 8.5 میلیارد تومان هزینه جاری بدون اجرای پروژه عمرانی در نظر گرفته بود اما سال 96 با توجه به کاهش درآمدی ماهانه به طور متوسط به میزان 4.5 میلیارد تومان فاصله بین درآمدزایی و هزینه‌ها ایجاد شد که جبران آن بسیار سخت است و اجرای پروژه‌های عمرانی را نیز با مشکل مواجه کرد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group