شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

استاندار استان مرکزی گفت: میزان درآمد کارگران با میزان افزایش نرخ تورم برابری ندارد، اما با این وجود جامعه کارگری با غیرت و همدلی در مقابل تمامی مشکلات اقتصادی تلاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در آیین بزرگداشت هفته تامین اجتماعی در خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه با تاکید بر اینکه جامعه کارگری در تمامی مقاطع انقلاب حضوری موثر در دفاع از کیان نظام داشته و دارند، عنوان کرد: در اوایل انقلاب میزان درآمد کارگران حدود 9 دلار بود و امروز متاسفانه این میزان به کمتر از 9 دلار رسیده است، در حالیکه نسبت به 40 سال پیش تورم جهانی هم افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی امروز کشور، تصریح کرد: مردم ما بسیاری از فراز و نشیب‌های سخت‌ را پیمودند، اما آن چیزی که حائز اهمیت است ایستادگی کارگران زحمتکش در برابر مشکلات موجود است گرچه مسئولان تلاش وافری را برای حل مشکلات جامعه کارگری انجام می‌دهند.

استاندار استان مرکزی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: همه مکلف به انجام تعهدات خود نسبت به سازمان تامین اجتماعی هستند تا این سازمان بتواند برابر قانون به جامعه کارگری خدمات درمانی ارائه کرده و مقرری ماهانه پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های دولت، بدهی به تامین اجتماعی است، گفت: بیشتر دستگاه‌های اجرایی کشور به تامین اجتماعی بدهکارند و این جای نگرانی دارد.

آقازاده با اشاره به پرداخت ماهانه مبلغی بالغ بر 7200 میلیارد تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان اظهار کرد: این سازمان به دلیل درآمد کمتر از میزان پرداختی یاد شده به سختی این مبلغ را پرداخت می‌کند که در صورت وصول مطالبات معوقه این مشکل برطرف خواهد شد.

وی در ادامه از سازمان تامین اجتماعی، خانه کارگر و کانون‌های بازنشستگان به عنوان تشکیلات حامی کارگران یاد کرد و گفت: تلاش تشکلات کارگری برای تامین حق و حقوق کارگران است و مطالبه گر حقوق کارگران از مجاری دولتی و قوه مقننه هستند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تلاش برای ارتقای حق و حقوق کارگران نقطه امیدی برای تامین نیازهای جامعه کارگری است و امیدواریم با افزایش درآمدهای دولتی مطالبات کارگران پرداخت شود.

  به گزارش ایسنا، رئیس کانون بازنشستگان استان مرکزی نیز به وضعیت نامناسب اقتصادی کارگران و بازنشستگان اشاره کرد و گفت: مطالبه گری ما موجب برون رفت از برخی مشکلات شده است.

علیرضا امیری با اشاره به تاخیر در پرداخت مستمری بازنشستگان عنوان کرد: نگران هستیم که پرداخت مستمری ها با تاخیر بیشتری مواجه شود که آرامش روانی آنان را بر هم خواهد زد.

وی گفت: بدهی بالای دولت‌ها به سازمان تامین اجتماعی موجب تاخیر در پرداخت حقوق مستمری بگیران شده است و اگر بدهی دولت از اول انقلاب تاکنون که بالغ بر 150 هزار میلیارد تومان است، پرداخت شود بخشی اعظمی از مشکلات برطرف خواهد شد.

امیری گفت: هم اکنون سازمان تامین اجتماعی با استقراض وام با سود 35 درصد نسبت به پرداخت حقوق مستمری بگیران اقدام می کند که این یک فاجعه است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی و شهرستان ساوه نیز گفت: جامعه کارگری با وجود مشکلاتی که از گذشته با آن مواجه بوده است به عقلانیت و تدبیر دولت فعلی امیدوار بود، اما در حال حاضر کارگران تاوان تنگناهای اقتصادی دولت را می پردازند و امروز حال و روز جامعه کارگری خوب نیست.

داود میرزایی اظهار کرد: جامعه کارگری به ریال حقوق دریافت می‌کنند اما به دلار هزینه می‌کند و این نابسامانی ارزی موجب تشدید مشکلات اقتصادی کارگران شده است.

وی خواستار تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های اقتصادی شد و گفت: سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۷۲۰۰ میلیارد تومان برای 42 میلیون نفر تحت پوشش این سازمان هزینه درمانی و حقوق و مزایا پرداخت می‌کند اما متاسفانه دولت در اقدامی غیرمنصفانه هزینه طرح تحول نظام سلامت را از جیب کارگران از طریق واریز درآمد این سازمان به خزانه دولت پرداخت می کند و جامعه کارگری نگران این موضوع است.

میرزایی با بیان اینکه اخراج های فله ای در صنایع ساوه معضل مهمی است گفت: مشکلات کارخانجات ساوه زیر سایه مشکلات کارخانجات بزرگی مانند هپکو گم شده و مغفول مانده است.

وی تعطیلی کارخانجات را آسیبی برای کارگران دانست و از دولت خواست تا تدبیری اتخاذ کند که شاهد تعدیل نیرو و تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی نباشیم و گفت: امروز مشکلات کارگران به آتش زیر خاکستر تبدیل شده است.

وی به رکود صنعت به عنوان عاملی برای بیکاری کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: رکود حاکم بر صنعت کشور و بکارگیری کارگران افغان موجب از بین رفتن امنیت شغلی کارگران ساختمانی شده و عرصه را بر این کارگران تنگ کرده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group