جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

بمناسبت فرارسیدن 21 تیرماه روز بدون نایلکس به همت سازمان پسماند شهرداری ساوه کیسه‌های پارچه‌ای در برخی فروشگاه‌ها و نانوایی‌های سطح شهر بین شهروندان توزیع شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، با توجه به اهمیت حفاظت از محیط زیست، با حضور جمعی از مسئولان مدیریت شهری و همیاران سازمان پسماند شهرداری ساوه در یکی از فروشگاه های این شهر، شهروندانی که در هنگام خرید از فروشگاه از محصولات نایلکس ‌استفاده می‌کردند، با ارائه آموزش و فرهنگ سازی به آنها کیسه‌های پارچه‌ای اهدا کردند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه از این سازمان به عنوان مروج فرهنگ "نه به نایلکس" یاد کرد و گفت: رهاسازی نایلون های پلاستیکی پیامدهای منفی زیست محیطی داشته و نابود کننده محیط زیست و طبیعت هستند.

حمید کمالی اظهار کرد: ورود نایلکس به طبیعت و ترکیب آن مخاطرات زیست محیطی را به همراه داشته و با آزادسازی ذرات سمی و ورود به زنجیره غذایی زمینه ساز بروز بیماری های متعددی خواهد شد.

وی جایگزینی کیسه های پارچه ای به جای نایلونی را راهکاری موثر برای کاهش تبعات استفاده از نایلکس دانست و گفت: سازمان پسماند در اقدامی فرهنگی اقدام به توزیع کیسه‌های پارچه‌ای و آموزش و فرهنگ‌سازی در بین شهروندان کرده است تا در خریدهای روزانه با استفاده از این کیسه ها از حمل کالای خریداری شده با نایلکس خودداری کنند.

کمالی به تجزیه ناپذیر بودن نایلکس در طبیعت و انباشت بی رویه آن موجب بروز آسیب جدی به محیط زیست می‌شود، اشاره کرد و افزود: انباشت نایلکس موجب تخریب منابع طبیعی و نازیبا شدن منظر شهری می‌شود بر این اساس سازمان پسماند به عنوان مروج فرهنگ نه به نایلکس به دنبال حذف نایلون از چرخه زندگی روزمره با مشارکت حداکثری شهروندان و اصناف و بازاریان است.

وی از 21 تیرماه مصاف با روز جهانی نایلکس به عنوان بهانه ای برای ترویج این فرهنگ و مشارکت شهروندان به منظور کاهش هر چه بیشتر تولید و مصرف نایلون در جامعه یاد کرد و افزود: فرهنگ استفاده از کیسه های پارچه ای باید به گونه‌ای در بین مردم نهادینه شود که شهروندان در هنگام خرید از فروشگاه‌ها به نایلون پلاستیکی "نه" بگویند و یا حتی‌الامکان در هنگام خرید به همراه خود کیسه پارچه ای داشته و یا از فروشنده بخواهند از کیسه‌های سازگار با طبیعت در اختیار آنها بگذارند.

به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی، ۲۱ تیر ماه از سوی طرفداران محیط زیست روز بدون کیسه نایلکس نامگذاری شده است که ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه زیان‌های بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از جمله اهداف مهم نامگذاری روز بدون نایلکس است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group