شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

به مناسبت فرا رسیدن چهاردهم تیرماه روز قلم آئین نکوداشت این روز به همت انجمن ادبی سلمان ساوجی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه در سالن شهید آوینی این شهر و با حضور ادبا، نویسندگان، داستان نویسان و اهل قلم برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، در حاشیه این همایش، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه به نقش هدایتگری و آگاهی‌بخشی قلم اشاره کرد و گفت: در تقدس قلم همین بس که خدای تعالی در قرآن کریم بدان قسم یاد کرده است و نشانگر نقش سرنوشت ساز قلم در پاسداری از ارزش‌ها و مکتب است.

حسین محمودی‌فر تصریح کرد: وقتی کلام وحی به قلم و محصول آن که نوشته است قسم یاد می‌کند، وظیفه و رسالت ما را دو چندان می‌کند تا در راه تعالی و کمال بشریت گام برداریم.

وی تاکید کرد: آثار بجامانده حاصل از محصول قلم هیچگاه فراموش نشده و در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد از این رو باید به گونه‌ای قلم فرسایی کرد تا علاوه بر عمل به رسالت واقعی قلم آثار ارزشمندی را در تاریخ ثبت کرد تا نسل در نسل از برکات آن بهره‌مند شوند.

محمودی‌فر، استفاده صحیح از قلم را موجب تعالی انسان دانست و گفت: ثبت حقایق و احیای ارزش‌های اسلامی اصلی‌ترین رسالت قلم است و نویسندگان، ادبا و اهالی قلم ساوجی به خوبی به ایفای این نقش خود می‌پردازند.

وی پاسداشت روز قلم و ضرورت حفظ حرمت آن از جمله اهداف برگزاری این همایش بیان کرد و گفت: در عصر انفجار اطلاعات که شاهد هجمه‌های گوناگون علیه دین و مکتب هستیم ضرورت حفظ حرمت قلم و رسالت واقعی آن بیش از پیش از اهمیت والایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، رئیس انجمن ادبی سلمان ساوجی و دبیر برگزاری این همایش نیز گفت: تولید محتوا در ادبیات موضوعی از جمله نیازهای ضروری جامعه امروزی است.

مجید تال، افزود: نکوداشت روز قلم به معنای تجلیل از تفکر و اندیشه است و این پیام را به مخاطبان و جامعه مخابره می‌کند که قلم به عنوان ابزار تولید و انتقال مفاهیم در راه تعالی کمال و انسان سازی حرکت می‌کند و به فرموده حضرت علی (ع): اندیشه‌های دانشمندان به بلندای قدرت قلم هایشان است.

وی در ادامه با اشاره به فراخوان ارائه شعر و داستان برای ارائه در این همایش اظهار کرد: افزون بر 100 اثر به دبیرخانه انجمن ادبی سلمان ساوجی ارسال شد که نهایتا 9 اثر ادبی و دو داستان به عنوان برگزیده آثار ارسال در این همایش توسط برگزیدگان ارائه می شود.

در این همایش تنی چند از اهالی قلم شهرستان به تبیین آثار خود پرداختند و در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان تجلیل بعمل آمد.

روز چهاردهم تیرماه به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای فرهنگ عمومی، به عنوان (روز قلم) در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group