شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه از برگزاری همایش ملی پژوهش کاربردی در مدیریت روانشناسی و علوم تربیتی به همت حوزه پژوهش دانشکده علوم انسانی واحد ساوه در ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، رضا حیدری نوری در نشستی با خبرنگاران با اشاره به برخورداری این دانشگاه از ظرفیت پذیرش دانشجو به میزان 25 هزار نفر، اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر پنج هزار دانشجو در واحد ساوه مشغول به تحصیل هستند و روند کاهش پذیرش دانشجو در این دانشگاه که از حدود چهار سال گذشته آغاز شده بود از ترم گذشته متوقف شده و نه تنها هیچ نگرانی از بعد درآمدی و مالی نداریم بلکه با موفقیت از این مقطع عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت بالغ بر 500 نفر استاد، هیئت علمی و کارکنان این دانشگاه و همچنین دانشکده سما، عنوان کرد: ماهانه بالغ بر 25 میلیارد ریال هزینه دانشگاه و پرداخت حقوق و دستمزد این تعداد نیروی انسانی است که تماما از طریق شهریه‌های دریافتی از دانشجویان تامین و هیچ حمایت دولتی و کمک غیر شهریه‌ای از این دانشگاه نمی شود.

وی پرداخت این میزان هزینه ماهانه را نشانگر روند رو به رشد و اعتلای این مجموعه علمی دانست و تاکید کرد: علاوه بر تاثیر غیر مستقیمی که این دانشگاه در سطح شهر دارد تعامل و اعتلای همه جانبه این دانشگاه با سایر ارگان ها و نهادهای سطح شهر موجب گسترده تر شدن ظرفیت‌های دانشگاه شده و تاثیر مالی بیشتری بر حدود 2500 نفر خانواده دانشگاه آزاد خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در ادامه تصریح کرد: دانشگاه آزاد بر کیفی سازی در حوزه آموزش تاکید جدی دارد و هیچگاه به خاطر درآمد بیشتر علم را به حراج نگذاشته و دست به تاراج علم نخواهد زد چرا که این کار خیانتی به کشور و نظام آموزش عالی است و این دانشگاه صرف برخورداری از درآمد بیشتر مدرک فروشی نخواهد کرد.

وی همچنین از کارآفرینان خواست تا در هنگام جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مدرک دانشجویان را با دقت مورد ارزیابی قرار دهند و ضمن متمایز دانستن مدرک معتبر و غیرمعتبر در جهت جذب نیروی انسانی ماهر و توانمند تحصیل کرده در دانشگاه‌های معتبر اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به سرانه هشت برابری دانشگاه‌های دولتی نسبت به دانشگاه آزاد اظهار کرد: در دانشگاه آزاد ساوه با وجود امکانات پژوهشی و تحقیقاتی که در بسیاری از دانشگاههای معتبر و مطرح کشور وجود ندارد بر کیفی‌سازی در حوزه آموزش و تربیت دانشجویان با سواد علمی حداکثری تاکید دارد.

حیدری نوری از احداث شهرک دانشگاهی ساوه طی سالهای گذشته به عنوان یک سرمایه بزرگ علمی برای شهر یاد کرد و گفت: این مجموعه به عنوان یک ظرفیت علمی عظیم برای نسل آینده و برخوردار از ارزش افزوده بالا برای شهرستان است.

وی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی شهرستان یاد کرد که در ابعاد گوناگون شهرستان تاثیر گذار است و اظهار کرد: 180 عضو هیات علمی متخصص با پنج هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و ۵۰۰ کارمند ظرفیتی را تشکیل داده که در بسیاری از مراکز علمی استان چنین ظرفیتی وجود ندارد.

وی به تأثیرگذاری فعالیت دانشگاه در ابعاد گوناگون اشاره کرد و گفت: بازخوردهای ایجاد امنیت روانی، آرامش و ایجاد فضایی مناسب برای برگزاری آزمون سراسری به میزبانی دانشگاه آزاد واحد ساوه بسیار مطلوب و مورد تحسین نماینده سازمان سنجش و سایر مسئولان قرار گرفت.

وی گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی در دامن آموزش پرورش رشد کرد و بالنده شده است، امروز این ظرفیت به طور کامل در اختیار آموزش پرورش است و درصدد هستیم با ارائه بانک اطلاعاتی و رشته‌ای در راستای هدایت تحصیلی دانش آموزان برای انتخاب رشته متناسب با علاقه و توانمندی آنان اهتمام ورزیم.

وی از اعطای وام‌های بدون سود و مکفی صندوق رفاه برای تامین شهریه دانشجویی بدون هیچ محدودیتی در پرداخت خبر داد و گفت: ایجاد مرکز مشاوره تحصیلی در این واحد آموزش عالی از برنامه‌های مهم دانشگاه در سال جاری است.

رییس دانشگاه آزاد ساوه جلوگیری از انحراف احتمالی در برخی کافی نت‌ها و کاهش هزینه دانشجویان را از اهداف مهم راه‌اندازی این مرکز مشاوره تحصیلی بیان کرد و گفت: این مرکز می تواند خدمات مناسبی را ارایه دهد.

وی در ادامه گفت: فارغ التحصیلان مقطع متوسطه با مدرک دیپلم می‌توانند بدون کنکور در تمامی مقاطع دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند.

حیدری نوری از برگزاری همایش ملی پژوهش کاربردی در مدیریت روانشناسی و علوم تربیتی به همت حوزه پژوهش دانشکده علوم انسانی واحد ساوه در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: فرآیند و خروجی این همایش کمک بسزایی بر توانمند سازی مدیریت شهرستان خواهد کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با ارایه مقاله و طرح پژوهشی و یا چاپ کتاب عضوگیری می‌کند و با اقدامات حمایتی دانشگاه نخبگان علمی جامعه معرفی خواهند شد .

وی به برخورداری دانشگاه آزاد از زیرساخت‌های مدرن و مجهز اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با برخورداری از امکانات ورزشی، آزمایشگاه‌های مجهز و اخذ استاندارد، خوابگاه‌های مناسب و استاندارد، رستوران، اساتید مجرب که بالغ بر ۸۰ درصد اساتید دارای مقطع دکترا هستند و از لحاظ هرم هیات علمی در بین مراکز آموزش عالی کشور بی‌نظیر است به یک مجموعه توانمند علمی تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه آزاد ساوه از فعالیت ۱۱ گروه فناوری در مراکز رشد خبر داد و گفت: این دانشگاه علاوه بر اجرای طرح‌های تجاری‌سازی آمادگی اجرای دوره‌های آموزشی و تخصصی در حوزه مدیریت صنعت و کشاورزی را دارد.

وی همچنین از آمادگی این دانشگاه با مجموعه دستگاههای اجرایی شهرستان برای برگزاری اجلاس‌ها، همایش‌ها و نیز همکاری علمی و پژوهشی مشترک خبر داد که نتیجه این تعامل منجر به ارتقای ظرفیت علمی و فرهنگی شهرستان خواهد شد.

در پایان این نشست خبری خبرنگاران به همراه هیئت رئیسه و روسای دانشکده های دانشگاه آزاد از ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی دانشگاه شامل کارگاه‌های آموزشی، آزمایشگاه‌های تخصصی، کتابخانه و سایر پتانسیل‌های آموزشی بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت آموزشی این دانشگاه قرار گرفتند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group