جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

 رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: قریب به ۷۳ هزار پرونده طی سال گذشته در شوراهای حل اختلاف استان مرکزی مورد رسیدگی قرار گرفت .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام قاسم عبداللهی در آیین بزرگداشت هفته قوه قضاییه ویژه شوراهای حل اختلاف شهرستان ساوه عنوان کرد: این تعداد پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته در شوراهای حل اختلاف استان مرکزی نشان از توانمندی بالا و کارآمدی این شورا دارد .

وی از اعضای شوراهای حل اختلاف به عنوان افرادی یاد کرد که گره گشای مشکلات مردم و برطرف کننده اختلافات آنان با تاکید بر صلح و سازش هستند .

رییس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید بهشتی خواستار تبیین نقش منافقین در ضربه زدن به نظام اسلامی شد و گفت: پرکینه ترین دشمنان تاریخ اسلام منافقین بودند و در عصر حاضر نیز از هر طریق ممکن با سردادن شعارهای پرطمطراق به دنبال بروز خباثت درونی خود هستند .

وی با بیان اینکه هیچ جای انقلاب را نمی توان یافت که جای پای خبیث این افراد یافت نشود، از اعضای شورای حل اختلاف خواست به عنوان برگزیدگان جامعه در کنار رسالت قضایی خود خیانت منافقین را به جامعه تبیین کنند .

حجت الاسلام عبداللهی تصریح کرد: بازخوانی وقایع انقلاب و تاریخ اسلام ضرورت دو چندان دارد.

وی با تأکید بر پافشاری در تحقق اهداف انقلاب تاکید کرد: قوه قضاییه پشتیبان حقوق حقه ملت است و همواره در دفاع از حقوق عامه مردم در چارچوب قانون حرکت می‌کند .

به گزارش ایسنا امام جمعه ساوه نیر گفت: کار در دستگاه قضایی بسیار حساس و در عین حال دشوار است .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در ساوه بسیار پاکدست و‌مایه مباهات هستند؛ تصریح کرد: اخلاق مداری از مهمترین ویژگی های قضات و کارکنان دستگاه قضایی ساوه است .

وی در ادامه با اشاره به آمار بالای ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی عنوان کرد: در حکومت اسلامی و جامعه ای که اخلاق اسلامی بر آن حاکم است زیبنده نیست که آمار ورودی پرونده ها بالا باشد .

امام جمعه ساوه با تاکید بر صلح و سازش در دعاوی مطرح شده در دستگاه قضایی از شوراهای حل اختلاف خواست تا از تمامی ظرفیت های قانونی و اعتقادی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش استفاده کنند .

 

به گزارش ایسنا؛ رییس دادگستری ساوه نیز گفت: در سال گذشته تعداد هفت هزار و 122 پرونده به شوراهای حل اختلاف ساوه وارد شد که با احتساب پرونده‌های باقیمانده از قبل تعداد هفت هزار و 148 پرونده در شعب این شوراهای مختومه شد . 

هادی ملکی با اشاره به رسیدگی تخصصی در پرونده های شورای حل اختلاف ساوه اظهار کرد: رشد ۲۳ درصدی در صلح و سازش پرونده های ارجاع شده به شوراهای حل اختلاف بیانگر تلاش جدی و اهتمام اعضای آن دارد.

وی هدف اصلی از تشکیل شورای حل اختلاف را گسترش فرهنگ حسنه صلح و سازش در جامعه بیان‌ کرد و افزود: این شورا آمادگی بهره مندی از ظرفیت آحاد مختلف مردم در خصوص پرونده های مورد مصالحه و ترویج فرهنگ صلح و سازش که مورد تاکید آموزه های دینی است را اعلام می کند

در ادامه این مراسم از اعضای فعال شورای حل اختلاف ساوه که نقش تأثیرگذاری در افزایش آمار پرونده های منتج به صلح و سازش داشتند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد .

همچنین از خبرگزاری ایسنا، منطقه مرکزی، نیز به عنوان رسانه فعال در حوزه قضایی تجلیل و با اهدای لوح تقدیر از علی فرقانی خبرنگار این خبرگزاری تقدیر شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group