سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: احیای شرکت‌های ورشکسته از افتخارات دستگاه قضایی است.

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی اظهار کرد: قانون اجازه فعالیت مجدد به یک کارخانه ورشکسته پس از صدور رای ورشکستگی را نمی‌دهد، اما ظرفیت‌های بسیار محدودی در قانون برای احیای کارخانجات ورشکسته پیش‌بینی شده که دستگاه قضایی نهایت استفاده را از این ظرفیت قانونی بعمل آورده است.

وی بیان کرد: براساس قانون کمیته‌ای در اداره کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه تشکیل شده است تا زمینه احیای شرکت‌های ورشکسته با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود فراهم شود.

عبداللهی با اشاره به اقدام ارزشمند دستگاه قضائی مبنی بر احیای دو کارخانه ورشکسته در ساوه با بدهی ده‌ها میلیارد تومانی گفت: نظارت دقیق اداره کل تصفیه و امور ورشکستگی و همکاری مطلوب نیروی انسانی فعال در این کارخانه‌ها با تاکید بر استفاده از مواد اولیه تولید داخل و ایجاد بازار فروش مناسب موجب ایجاد اشتغال شده و علاوه بر پرداخت بدهی‌ها، شرکت به سودآوری بالا دست یافته‌اند.

وی تصریح کرد: با احیای این دو شرکت در ساوه هیچ چالش کارگری و بدهی مالی وجود ندارد و این دو واحد تولیدی روز به روز فعالتر و در جهت سودآوری بالاتر نسبت به تولید اهتمام ویژه‌ای دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی به تامین مواد اولیه به عنوان مشکل اساسی این واحدها اشاره کرد و گفت: مسئولان کشوری و استانی باید نسبت تامین مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌ها اهتمام جدی داشته باشند، به هیچ وجه قابل قبول نیست که شمش آلومینیوم که در داخل استان مرکزی تولید می‌شود در اختیار این شرکتی که قبلا جزء شرکت‌های ورشکسته بود ه است، قرار نگیرد.

وی تصریح کرد: افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، تامین مواد اولیه، پرداخت بدهی‌های بانکی، تلاش کارکنان این واحدهای تولیدی موجب فعالیت مستمر و با قوت خواهد شد و امروز کار در صنعت مصداق جهاد در صف اول است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group