جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

همزمان با هفته قوه قضائیه و با حضور رئیس کل دادگستری استان مرکزی، رئیس دادگستری و دادستان ساوه و جمعی از مسئولان قضائی و قضات دو طرح خدمات قضایی در ساوه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، این دو طرح شامل مرکز ملاقات فرزندان طلاق شهرستان ساوه (مرکز مهر خانواده) و مرکز مشاوره خانواده است.

رئیس دادگستری ساوه در آئین افتتاح این دو طرح خدماتی در حوزه قضائیه گفت: مراکز مشاوره طلاق به منظور تحکیم مبانی خانواده و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی و طلاق و نیز سعی در ایجاد صلح سازش، در خانواده‌ها فعالیت می‌کنند.  

هادی ملکی با اشاره به اینکه مرکز مشاوره خانواده پناه در شهرستان ساوه در کنار دادگاه‌های خانواده ایجاد شده است، عنوان کرد: این مرکز با هدف افزایش حداکثری ظرفیت مشاوره به صورت کاملا تخصصی و نگاه سیستمی بر خانواده به منظور افزایش سازگاری بین زوجین و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در برابر طلاق تأکید دارد.

وی با اشاره به آمار نگران‌کننده شهرستان ساوه در حوزه طلاق و حجم بالای پرونده‌های قضایی مربوط به خانواده اظهار کرد: معضل طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی آثار سویی در زندگی زن و مرد و همچنین فرزندان دارد که به تبع آن هزینه‌ ‌ هایی برای جامعه در بر خواهد داشت.

رئیس دادگستری ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه طلاق منابع انسانی یک جامعه را در معرض خطر قرار خواهد داد، اظهار کرد: این مرکز با ظرفیت ماهیانه ۸۰ تا ۱۰۰ پرونده از پرونده‌های دعاوی خانواده را خدمات مشاوره ‌ ‌ای ارائه می‌دهد.

وی گفت: پرونده‌های ارجاع شده به این مرکز در یک پروسه ۳۵ تا ۴۵ روزه از خدمات مشاوره‌ای شامل خدمات روانشناسی و انجام تست‌های شخصیت، خدمات مددکاری، مشاوره بالینی، مشاوره خانواده، مشاوره حقوقی و مذهبی برخوردار می‌شوند.

وی گفت: مرکز مشاوره خانواده پناه وابسته به کلینیک مددکاری پناه و تحت نظارت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی است و در این مرکز خدمات مشاوره‌ای به صورت فردی و گروهی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی و مهارتی با رویکرد خانواده‌محور و همچنین مشاوره‌های تخصصی در زمینه کودکان و نوجوانان به صورت تخصصی ارائه می‌شود.

رئیس دادگستری ساوه در ادامه به افتتاح مرکز ملاقات فرزندان طلاق شهرستان ساوه (مرکز مهر خانواده) نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که فرزندان طلاق پس از جدایی والدین خود دارند، ملاقات با آنان است و مرکز مهر والدین با هدف رفع این مشکل خدمات لازم را ارائه می‌دهد.  

وی گفت: ملاقات فرزندان طلاق قبل از این در کلانتری‌ها صورت می‌گرفت که با راه‌اندازی این مراکز و با دستور قاضی از این پس دیدار فرزندان طلاق با پدر و یا مادر در این مراکز تحت نظارت نیروهای متخصص روانشناس کودک و مددکاردر فضایی آرام و با نشاط صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: این مرکز با دارا بودن فضایی اختصاصی برای بازی کودکان و همچنین محلی برای ملاقات و کودکان و والدین با هدف جلوگیری از بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی و روانی فرزندان و خانواده‌هایی که از هم جدا شده‌اند مشاوره و مددکاری لازم را ارائه می‌دهد.

ملکی عنوان کرد:تا پیش از این برخی دیگر از خانواده‌های طلاق و افرادی که دچار اختلاف خانوادگی هستند در کلانتری‌ها و پارک‌ها و مکان‌های مختلف فرزندان خود را ملاقات می‌کردند که این مساله باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای خانواده‌ها و کودکان می‌شود و مرکز مهر والدین برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی کودکان در خانواده‌های تک والد ارائه خدمات می‌کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group