جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد دینی و تبلیغی برای حفظ هویت انقلاب است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سیدمهدی یعقوبی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اصلی ترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی معرفی و تبیین اندیشه تابناک دین مبین اسلام است و با توجه به گستردگی ابزارهای تبلیغی در دنیای امروزی باید با بینش وسیع و نگاه همه جانبه و نافذ به این رسالت بزرگ جامه عمل پوشاند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نسل جوان ایران اسلامی ذخیره سرشاری از ایمان و شوق و استعداد است، تصریح کرد: مسئولان تبلیغی دینی در کشور باید پاسخگوی این ظرفیت بزرگ نیاز عظیم باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه در ادامه به برخی از فعالیت‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: اعزام روحانی ثابت به روستاهای متقاضی و اعزام مبلغ در مناسبت‌های ملی و مذهبی و آموزش روحانیون از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

وی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون در بیش از 70 مسجد و حسینیه شهر نماز جماعت برگزار می‌شود و در حدود 50 مسجد روستایی نیز به دلیل کمبود اعتبارات در اعزام روحانی نماز جماعت در تمامی ایام سال برگزار نمی‌شود و تنها در مناسبت‌هایی نظیر ماه مبارک رمضان و ماه محرم و برخی ایام خاص فریضه جماعت اقامه می‌شود.

وی در ادامه از کانون مداحان به عنوان تنها مجموعه رسمی و قانونی یاد کرد که زیر نظر این سازمان مسئولیت ساماندهی مداحان را بر عهده دارد و علاوه بر ساماندهی، کار آموزش و اعزام مداحان به مجالس از جمله محورهای فعالیت کانون مداحان است.

حجت‌الاسلام یعقوبی به ساماندهی هیئات مذهبی از صدور مجوز تا انجام آموزش و نظارت بر فعالیت‌های هیئات مذهبی را از دیگر فعالیت های این سازمان برشمرد و افزود: در حال حاضر ۲۵۰ هیات مذهبی با فعالیت ۳۹۵ مداح در اداره تبلیغات اسلامی ساوه ثبت شده است.

وی به احداث کتابخانه تخصصی حوزه دین، ساخت خانه عالم و فعالیت‌های قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 22 مجموعه قرآنی در حوزه های مختلف و طرح‌های گوناگون فعالیت می‌کنند و قریب به ۲۵۰۰ فراگیر قرآنی در این مجموعه‌ها جذب شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساوه برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد، برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی، طرح اوقات فراغت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد، عضویت در ستادهای فرهنگی شهرستان را از محورهای فرهنگی فعالیت‌های این سازمان دانست.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group